proftpd

Nie, 15 Lis 1998, 23:55:29 CET

Trochę przy tym posiedziałem i obecna postać pakietu powinna być już w
pozrządku.

Trochę mnie boli to, że nadal nie ma jeszcze przerobionego ineta, który
umożliwiałby zmodularyzowanie pliku /etc/inetd.conf co blokuje nadal
możliwość swobodnego wyboru ftpd.

Lista zmian w pakiecie:
        * proftpd.spec 1.7:
        - added default configuration file wit hashed configuration for
          anonymous ftp,
        - config file moved to /etc/ftpd (with 700 permission),
        - added %verify rule for /etc/etc/proftpd,
        - added /home/ftp hierarhy for anonymous ftp resources,
        - rundir must point to /var/run,
        - added level 1 man pages,
        - rewrited %install.

W domyślej konfiguracji jest do odkomentowania sekcja dla tych co chcą
mieć anon ftp. Nie natknąłęm się na to czy w pliku conf można używać
include, bo jeżeli by to było to możnaby zrobić proftpd-anoftp, który
zawiarałby katalogi z /home/ftp, dodawałby swój /etc/ftpd/anonymous.conf i
modyfikowałby /etc/ftpd/proftpd.conf żeby ten zawierał odpowiedniego
includa.

Teraz jeszcze kilka spraw. Wojtek zmienił nazwę netkit-bas na inetd w
-devel, co IMO jest niepoprawne i powinno zostać jak było. Dlaczego ? bo
inetd jest psełdopakietem. Sama zmiany nazwy jest w tym wypadku bardziej
podyktowana gustem (jak się domyślam) i nie posiada innego logicznego
uzasadnienia (ja go nie widzę).

netkit-base jaki jest teraz w -stable jest przystosowany do proftpd i z
wu-ftpd nie będzie to chodziło (chyba, że wu-ftpd może się obejść bez
paramertów -e -l).

Teraz jeszcze jedna uwaga co do preparowania proftpd dla -devel. Otóż w
podkatalogu contrib ze źródłami proftpd jest moduł ze wsparcien dla
LinuxCAP. Dobrze by było żeby to dołączyć.

Co do modyfikacji ineta żeby czytał z katalogu a nie z pliku jak *crony
jaki mamy to nie zamierzam sie w to wgryzać. Niestety sama robota nad
pakietami już i tak zabiera mi dużo czasu. Może ktoś inny się z tym
zmierzy.