proftpd

Robert Richard George 'reptile' Wal reptile w reptile.eu.org
Pon, 16 Lis 1998, 01:48:09 CET

On 98.11.15 Tomasz Kłoczko pressed the following keys:

> Trochę przy tym posiedziałem i obecna postać pakietu powinna być już w
> pozrządku.
>
> Trochę mnie boli to, że nadal nie ma jeszcze przerobionego ineta, który
> umożliwiałby zmodularyzowanie pliku /etc/inetd.conf co blokuje nadal
> możliwość swobodnego wyboru ftpd.
>
> [duży ciach]
>
> Co do modyfikacji ineta żeby czytał z katalogu a nie z pliku jak *crony
> jaki mamy to nie zamierzam sie w to wgryzać. Niestety sama robota nad
> pakietami już i tak zabiera mi dużo czasu. Może ktoś inny się z tym
> zmierzy.

To może osadzać ftpd ,,on top of UCSPI tcpserver'' Dana Bernsteina (tego od
qmaila)? Jest to bydle, które służy do przypinania się do portu i kiedy
przychodzi połączenie odpala coś wyspecyfikowanego w linii poleceń. Dodatkowo
ma już funkcjonalność tcp_wrappers i służy głównie do odpalania wolno
stojących daemonów w /etc/rc.d/init.d/, zamiast z inetd. Ja w ten sposób
odpalam składniki qmaila takie jak qmail-pop3d i qmail-smtpd na ,,moich''
systemach. Jakby kogoś interesowało, to mogę zrobić pokazowego rpm-a z
proftpd i się porówna co lepiej chodzi. W każdym razie wtedy jedyną rzeczą
jaką trzeba zrobić, żeby podmienić proftpd na wu-ftpd lub odwrotnie będzie
chkconfig --(del|add).

Gad

PS. Dołączam odnośne kawałki od qmail-smtpd i qmail-pop3d

--
------------------[Gadzinka]--[http://reptile.eu.org/]--[Cyber Service]--
--[I'm an angel. I kill newborns while their mamas watch. I turn]--------