Pkiety rc z serwisami i nie tylko (kawałek sennych przemyśleń)

Robert Richard George 'reptile' Wal reptile w reptile.eu.org
Wto, 17 Lis 1998, 14:45:49 CET

On 98.11.17 Jacek Konieczny pressed the following keys:

> On Tue, 17 Nov 1998, Tomasz Kłoczko wrote:
> [..ciach..]
> [..ciach..]
>
> Co do /etc/sysconfig. Wstawilbym tam informacje o polozeniu Mailboxa. I
> trzeba by bylo cos zrobic, zeby programy takie jak procmail umialy z tego
> skorzystac. Bez przerobek procmaila raczej sie nie obejdzie - inaczej z
> QMailem (~/Mailbox) nie pojdzie.

Tak mi się coś przypomniało... Z QMailem jest jeszcze jeden problem.
Standardowo dostarcza pocztę do ~/Mailbox. Dostarczony z nim pop3d
natomiast czyta tylko Maildiry. I tu pojawia się problem, którego nie udało
mi się spójnie rozwiązać.

Na razie stosuję plombę: ponieważ większość moich userów czyta pocztę
popem, dostarczana jest defaultowo do Maildira, a osoby mające ochotę
czytać elmem, czy pinem przestawiam na Mailbox. Nie chcę przestawiać się na
innego pop3d, bo po pobieżnym audicie źródeł wyszło mi, że qmailowy pop
jest napisany najprościej i najczyściej, a co za tym idzie jest najmniejsza
szansa na dziurę w nim. Ale userzy stoją przed alternatywą:

- poczta przez pop i nie mogą używać pine'a;
- poczta do czytania pinem;
- poczta przez pop i czytają lokalnie muttem.

Rozwiązania typu wrapper, który przenosi pocztę do Mailboxa przed
uruchomieniem MUA też mi się nie podoba, a nie mogę znaleźć patchy do
pina, które pozwoliłyby mu czytać maildiry[1]. Czy ktoś ma jakiś pomysł na
_spójne_ rozwiązanie tego problemu?

Gad

[1] site wskazywany przez stronę qmaila znikł z powierzchni ziemi

--
------------------[Gadzinka]--[http://reptile.eu.org/]--[Cyber Service]--
--[Speak while you are spoken to but don't pretend you're right.]-[YES]--