Pakowane many?

Pią, 20 Lis 1998, 10:28:13 CET

On Fri, 20 Nov 1998, Pawel Dziekonski wrote:

> Chodziło mi o te iteratory - co to jest ?
> Jak zawracam gitarę to mnie olejcie.

Ma to mniej wuęcej wyglądać tak, że w %files miał możliwość zrobienia
czegoś takiego:

%files <pakiet>
%group man
%attr(644, root,  man) /ust/man/man*/*
%endgroup

A po zainstalowaniu pakietu będziesz mógł wykonać:

# rpm -e <pakiet> --group man

Co da możliwość usunięcia manów z pakietu lub:

# rpm --iterator <pakiet> --command "gzip {}"

lub:
# rpm --iterator --file /ust/man/man*/* --command "gzip {}"

co da możliwość ich spakowania. Po samym spakowaniu powinny zostać
wyliczone nowe sumy kontrolne i takowe razem z tym, żebył na tym użyty
iterator powinny być zapamiętane w bazie co się przyda podczas upgradeu
pakietu. Nie wiem czy będzie dostępne możliwość wyspecyfikowania polecenia
dla iteratora czy iteratory będą zaszyte w rpm-ie (bo w gruncie rzeczy
jest ot mechanizm który umożliwiłby doś dowolne modyfikowanie plików w
bazie).

To jest tylko ogólna idea pomysłu bo szczegóły jak nazwy i sposób użycia
przełączników w linii poleceń rpm-a zapewne nieco będą się różnić.