=?ISO-8859-2?Q?Budowanie_kernela_=28by=B3o_Re=3A_Pytania=3A=29 ?=

Artur Bartnicki archie w insert.com.pl
Czw, 1 Paź 1998, 13:53:26 CEST

Wojtek Slusarczyk <wojtek w SHADOW.EU.ORG> pisze, co następuje:

[19 linii ciach - AB]

> 2. Jestem wogole przeciwny binarkom w rpmach z kernelami. Jedynie na czas
> instalacji... W updatech powinny byc tylko zrodla+patche + kernel-HOWTO ;)
> Klient po zainstalowaniu binarnego rpma powinien otrzymac spatchowane,
> rozpakowane jajko w /usr/src/linux-%{version} ze skryptem wykonczajacym
> instalacje typu:
>
> echo Czytaj chlopcze i dzieweczko HOWTO przed kompilacja jadra
>
> To nie jest M$ Windows, a kazdy musi sie nauczc sam kompilowac jajka
> jezeli chce pracowac na linuxie...

A po grzyb? W 90% przypadków dobrze zmodularyzowany kernel z
dystrybucji całkowicie wystarcza i nie ma najmniejszej potrzeby
kompilowania. Dodatkowo zmuszanie do kompilowania generuje nowe
kompilowanie (bo użytkownik robiąc sobie oszczędny kernel powyłączał
mnóstwo opcji i przy zmianie sprzętu musi rekompilować i tak ad
infinitum). Po to są moduły, żeby były 'na wszelki wypadek'. Gdyby
jeszcze można było robić moduły do jądra tak, jak w apaczu (apxs),
czyli kompletnie bez konieczności przebudowy jądra w celu dodania
nowego modułu, a nawet bez posiadania źródeł...

Dodatkowo wykluczanie kerneli w binarnych rpm-ach znakomicie utrudnia
robienie instalacji (a zwłaszcza upgradów) systemów bez kompilatora
(np. małe serwerki pod konkretne zastosowania). Wiem, że można
skompilować jądro i moduły na jednym komputerze, a potem je ręcznie
przenieść na inny, ale do tego zadania wymyślono właśnie rpm!

Dlatego proponuję -- standardowo dostarczany kernel binarny, jak w RH.
Do tego być może frontend do konfigurowania pakietów źródłowych/nowych
pakietów binarnych, na wypadek jeśli ktoś chce sobie stworzyć .rpm-a z
'custom kernel'.

--a
  / _ | _ )   Artur "Archie" Bartnicki      praca: (0-71) 348 82 96
 / __ | _ \   mailto:archie w insert.com.pl   dom  : (0-71) 342 68 22

Vote for unilateral withdrawal! (It'll solve the population problem!)