Apache

Czw, 1 Paź 1998, 15:29:38 CEST

On Thu, 1 Oct 1998, Bartek Rozkrut wrote:

> Nie chodzi o symlinki w home'ach - one maja tylko uproscic dostep do
> /home/httpd/user - w konfiguracji apache'a jako public_http user'a ustawia
> sie /home/httpd/USER
> Caly biznes polega na tym ze user nie musi dawac atrybutu wykonywalnosci
> dla others(na katalogu domowym)

Rozumiem, że potem wszystkie te katalogi /home/httpd/users/$USER są
dostępne przec http://localhost/~$USER (??).

Jeżeli tak to w takim razie powysze trzeba by jakoś rozwinąć gdyż sam
użytkownik nie będzie mógł sam utworzyć katalogu /home/httpd/users/$USER i
albo istnienie takich katalogów będzie co jakić casz sprawdzane albo np.
będzie on tworzony przy tworzeniu konta. W tym drugim wypadku przdaby się
jakiś sprytny useradd który po wykonaniu wszystkich normalnych rzeczy
wykonałby np. wszystkie skrypty z np. /etc/useradd.d/ gdzie pakiet
indianina mógłby wrzucić skrypt tworzący taki katalog w momencie ddawania
użytkownika. Inne rozwiązanie jaki mi się nasuwa jeszcze to wykorzystanie
sudo (zakłądam, że będzie ono w dystrybucji tak czy inaczej). Otóż możnaby
każdemu udostępnić przez sudo wykonanie skryptu z uprawnieniami roota,
który utworzyłby taki katalog i zmienił włąściciel, nadał uprawnienia.