Apache

Bartek Rozkrut madey w dione.ids.pl
Sob, 3 Paź 1998, 12:00:03 CEST

> Rozumiem, że potem wszystkie te katalogi /home/httpd/users/$USER są
> dostępne przec http://localhost/~$USER (??).
Tak !

> [...]
> będzie on tworzony przy tworzeniu konta. W tym drugim wypadku przdaby się
> jakiś sprytny useradd który po wykonaniu wszystkich normalnych rzeczy
> wykonałby np. wszystkie skrypty z np. /etc/useradd.d/ gdzie pakiet
> indianina mógłby wrzucić skrypt tworzący taki katalog w momencie ddawania
> użytkownika. Inne rozwiązanie jaki mi się nasuwa jeszcze to wykorzystanie
> sudo (zakłądam, że będzie ono w dystrybucji tak czy inaczej). Otóż możnaby
> każdemu udostępnić przez sudo wykonanie skryptu z uprawnieniami roota,
> który utworzyłby taki katalog i zmienił włąściciel, nadał uprawnienia.

U siebie mialem to rozwiazane przy useradd(a wlasciwie to wlasnym skrypcie
do zakladania kont). Zrobilem to metoda "chalupnicza" i po prostu
dopisalem na koncu mojego skryptu zakladajacego konta :
mkdir /home/httpd/html/$USER
chown $USER:$GROUP
chmod 644 /home/httpd/html/$USER

I dziala.

Ale ten pomysl z /etc/useradd.d/ jest swietny.
Kazdy admin bedzie mogl bezbolesnie dodawac "swoje rzeczy" do adduser'a.
Ja mam doscy pogmatwany /home (podzial na klasy, grupy(others,teachers)) i
niestety musialem napisac adduser'a od nowa :(
Z sudo - wedlug mnie nie jest to najlepszy pomysl... wszystko co pracuje
na root'cie wzbudza u mnie nieufnosc :)

--
Madey
madey w dione.ids.pl