Budowanie kernela (było Re: Pytania:)

Wojtek Slusarczyk wojtek w SHADOW.EU.ORG
Czw, 1 Paź 1998, 16:00:59 CEST

On 1 Oct 1998, Artur Bartnicki wrote:

> Większość ludzi nie ma cudownych kart, do których trzeba ściągać
> drivery z NASA, a jak ma, to i tak driverów nie ściągnie. Większość
> ludzi nie ma Sangomy, Cycladesa itp. wynalazków.

To sie zgadza.. ale zawsze musisz sie liczyc z tym, ze trafi sie jeden
taki na 1000 co bedzie mial taka karte. Nie koniecznie to musi byc karta
sieciowa to moze byc jakas muzyczna .. To moga bys drivery do "STASI" np
od chlopakow z dialnetu...

> Generalnie większość ludzi, u których widziałem RH nie kompilowała
> kernela, albo robiła to tylko dlatego, że we wszystkich gazetach drugi

Tutaj sie z toba nie zgodze: ja, dzemik, Jacek, Marcin i inni
pracowalismy na RH i jakos wszyscy kompilowali jajkos wszyscy kompilowali
jajka zaraz po instalacji. Przynajmniej ja sie nie spotkalem z takimi co
tego nie robili -> a jak juz nie robili to pytali sie jak to zrobic...
Chyba, ze tylko tak sprawa wyglada w Szczecinie ale nie sadze ...
Ja pierwszy raz jajko kompilowalem po 1 tygodniu -> 4 razy w asyscie
pewnej osoby ktorej personalia zostana tajne, az w koncu ktos mnie
oswiecil i powiedzial, ze wypadalo by zlinkowac zImage w /boot i jakies
lilo.conf wyedytowac ..;)

> Zdziwiłbyś się.
>
> Przykładowo - mam pod opieką około 10 maszyn z Linuxem. _Wszystkie_ na
> kernelach z binarnego .rpm-a
              ^^^^^^^^^^^^^^^^
Sorki Artur..., ale to juz twoj cyrk i twoje malpy ..
Ja na ten przyklad nie wyobrazam sobie pracowc na maszynie k6-x/PII
i jajo miec skompilowane jako i386 ...

> PS. Mnie się wciąż marzy interfejs do budowania modułów kernelowych
> taki, jak apaczowe APXS -- wtedy powyższa dyskusja staje się niemal
> bezprzedmiotowa, bo do większości zastosowań wystarcza, żeby np.
> 'najnowszy driver z NASA' był w module.

Teraz tez mozesz dokompilowac taki modul...

na razie,

Wojciech Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin
PGP KeyServer pgpkeys.mit.edu