=?ISO-8859-2?Q?Budowanie_kernela_=28by=B3o_Re=3A_Pytania=3A=29 ?=

Artur Bartnicki archie w insert.com.pl
Czw, 1 Paź 1998, 16:29:05 CEST

Wojtek Slusarczyk <wojtek w SHADOW.EU.ORG> pisze, co następuje:

> On 1 Oct 1998, Artur Bartnicki wrote:

[11 linii ciach - AB]

> Tutaj sie z toba nie zgodze: ja, dzemik, Jacek, Marcin i inni
> pracowalismy na RH i jakos wszyscy kompilowali jajkos wszyscy kompilowali
> jajka zaraz po instalacji. Przynajmniej ja sie nie spotkalem z takimi co
> tego nie robili -> a jak juz nie robili to pytali sie jak to zrobic...
> Chyba, ze tylko tak sprawa wyglada w Szczecinie ale nie sadze ...

Zgadza się. Ale robiliście tak, bo jak na razie panuje powszechne
nastawienie, że jak sobie nie skompilujesz, to prawie tak, jakbyś nie
miał Linuxa. A wcale tak być nie musi.

Nie chcę być źle zrozumiany -- nie namawiam do tego, żeby zlikwidować
możliwość rekompilacji kernela przez użytkownika. Chodzi o to, żeby w
przeważającej większości przypadków nie była ona niezbędna, i
użytkownik przeprowadzał ją tylko wtedy, kiedy naprawdę tego
potrzebuje.

A jak już potrzebuje, żeby mógł sobie spakować zrobionego kernela do
własnego .rpm-a (ten pomysł coraz bardziej mi się podoba).

>               ^^^^^^^^^^^^^^^^
> Sorki Artur..., ale to juz twoj cyrk i twoje malpy ..
> Ja na ten przyklad nie wyobrazam sobie pracowc na maszynie k6-x/PII
> i jajo miec skompilowane jako i386 ...

No, tutaj trochę robi fakt, że w przeważającej większości te maszynki
to jakieś złomy klasy 486, po których nie spodziewam się radykalnej
zmiany jakości w przypadku rekompilacji.

> Teraz tez mozesz dokompilowac taki modul...

Pod warunkiem, że kernel wie, że taki moduł ma mieć. Apacz np. nie
musi. Ale to akurat inna paczka precelków.

--a
  / _ | _ )   Artur "Archie" Bartnicki      praca: (0-71) 348 82 96
 / __ | _ \   mailto:archie w insert.com.pl   dom  : (0-71) 342 68 22

IQ - Idiot Quotient.