Budowanie kernela (było Re: Pytania:)

Artur Bartnicki archie w insert.com.pl
Czw, 1 Paź 1998, 16:21:15 CEST

Tomasz Kłoczko <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl> pisze, co następuje:

> On 1 Oct 1998, Artur Bartnicki wrote:
> [..]
>
> Przesadziłe. 40% to stanowczo za dużo tak czy inaczej. Ja bym to dał na
> poziomie 15%.

Być może, ale w dalszym ciągu uważam, że nastawianie się, że
rekompilacja kernela to jest to, co użytkownik ma zrobić zaraz na
początku odstrasza sporą grupę ludzi, którzy w takiej sytuacji nawet
nie spróbują. A IMHO (jakkolwiek pożyteczna) w większości wypadków
przy dobrze zrobionej dystrybucji rekompilacja kernela nie jest
nieodzowna.

> [..]
>
> Możesz coś więcej o powyższym ?

O APXS? To jest element idei, że do kompilacji modułów nie jest
niezbędne całe drzewo źródeł apacza. Niezbędne do kompilacji modułów
rzeczy zostały spakowane wraz z apaczem (jako
/usr/include/apache/*.h), do tego dochodzi apxs (skrypt w perlu),
który w zależności od opcji kompiluje wskazany plik źródłowy, linkuje
pliki do postaci zdatnej do załadowania przez Apacza czy też w końcu
instaluje je w katalogu, w którym apacz takich modułów szuka
(opcjonalnie dopisując do httpd.conf opcję LoadModule).

Więcej informacji można znaleźć w manie do apxs (jeśli macie apacza
1.3.x z rpm-a, to macie również apxs).

Najpiękniejszą rzeczą jest fakt, że apacz raz zainstalowany nie musi
być w żaden sposób modyfikowany, jeśli chcemy dodać mu jakiś całkiem
nowy moduł. Sam w ten sposób instalowałem np. mod_jserv (moduł do
javowych serwletów) i mod_perl.

W przypadku kernela byłoby to z całą pewnością trudniejsze (wymagałoby
prawdopodobnie oprócz *.h również jakichś bibliotek), ale wydaje mi
się, że nie niemożliwe. Natomiast trzeba pokonać pewien opór
wynikający właśnie z nastawienia 'a po co to, przecież i tak każdy
kompiluje kernel'. Sam wiesz, jak to ciężko, śledziłem Twoją dyskusję
z Michałem Moszyńskim na temat modularyzacji Apacza...

--a
  / _ | _ )   Artur "Archie" Bartnicki      praca: (0-71) 348 82 96
 / __ | _ \   mailto:archie w insert.com.pl   dom  : (0-71) 342 68 22

Zdania są zwykle podzielone - między silnych.