Budowanie kernela (było Re: Pytania:)

Wojtek Slusarczyk wojtek w SHADOW.EU.ORG
Czw, 1 Paź 1998, 20:06:35 CEST

On 1 Oct 1998, Artur Bartnicki wrote:

> Jak będzie instalował maszynkę SMP na niestabilnym driverze SCSI (bo
> nie widzę innego powodu, dla którego musiałby koniecznie kernel co

No nie wiem czy pacjent bylby zadowolony gdyby zamiast np. osmiu
"pracowal" mu tylko jeden procesor... I to tylko dlatego, ze panowie z
PLD-stable twierdza, ze kernel ktory wychodzi z ich warsztatu jest
The Best. Jezeli chodzi nawet o stabile  2.0 to tam tez drivery
do niektorych kontrolerow nie sa zbyt stabilne... i trzeba co jakis
czas updatowc ..

> chwila kompilować), to i tak sobie poradzi. A jak maszynę ma ASP
> (asymetric single-processor :->) z dyskiem IDE, to mu to nie jest
> potrzebne.

Nie.. no jasne teraz kazdy tylko po to kupuje sobie k6-{2,3}/Wintel-PII
zeby jego maszynka byla "sprawna inaczej" na mocno zmodularyzowanym jaju
dystrybucyjnym kompilowanym jako i386. Kazdy, nawet poczatkujacy po gora
miesiacu wywala takie cos i ciagnie *.tar.bz2 aby sobie przekompilowac
normalne jajko...

> BTW większość kłopotów (mentalnych) z kompilacją kernela sprawia, jak
> widzę, SMP i optymalizacja pod procesor. Uczmy się zatem od M$: niech
> będą oddzielne pakiety SMP i non-SMP optymalizowane pod 486/P5/P6/Pxx,
> a użytkownik ściąga/wybiera sobie tylko ten niezbędny...

Tak a hostow do generowania nie wiem skad nabiezemy i pare Tera bajtow
na jakiejs maciezy tez by sie zdalo, aby przechowywac wszystkie
"kombinacje" configuracyjne jader ...

> A właśnie -- ściąga. Z dystrybucji przyszło mu 2.x.y. Aktualną wersją
> jest 2.z.v. I co, żeby zrobić upgrade (bo go nukują) generycznego
> kernela (bo nie miał potrzeby kompilować) to koniecznie musi te
> kilkanaście/dziesiąt MB źródeł ciągnąć modemem? A nie lepiej mu
> ściągnąć sam kernel/moduły binarne? Nie każdy sobie może w domu robić
> prywatny mirror ftp.kernel.org...

Artur... badz konsekwentny w podawaniu wyimaginowanego przykladu; skoro
piszez ze jakiegos pacjenta `nukuja` bo siedzi na starym jaju dajmy na to
3.0.28 to nie mow ze nie moze przez modem ciagnac upgradeow -> bo pytanie
jest nastepujace: Kto go oklada? Babcia z dziadkiem z NT-17.0 ? czy
rodzinka z Vindofs-197 ? Moga tez go prac kolesie z irc'a -> rozwiazanie
zamiast ircowac godzinami i naginac budzet domowy na characz dla TPSA
niech poswieci parez zlotych i sciagnie kilkakilogramowego patcha,
zamiast przpoponowanych przez ciebie binarnego rpma ...

na razie,

Wojciech Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin
PGP KeyServer pgpkeys.mit.edu