Re: Re: Re: =?ISO-8859-2?Q?Budowanie_kernela_=28by=B3o_Re=3A_Pytania=3A=29 ?=

Konrad Stepien konrad w interdata.com.pl
Czw, 1 Paź 1998, 20:37:25 CEST

On 1 Oct 1998, Artur Bartnicki wrote:

> Jak będzie instalował maszynkę SMP na niestabilnym driverze SCSI (bo
> nie widzę innego powodu, dla którego musiałby koniecznie kernel co
> chwila kompilować), to i tak sobie poradzi. A jak maszynę ma ASP
> (asymetric single-processor :->) z dyskiem IDE, to mu to nie jest
> potrzebne.
>
> BTW większość kłopotów (mentalnych) z kompilacją kernela sprawia, jak
> widzę, SMP i optymalizacja pod procesor. Uczmy się zatem od M$: niech
> będą oddzielne pakiety SMP i non-SMP optymalizowane pod 486/P5/P6/Pxx,
> a użytkownik ściąga/wybiera sobie tylko ten niezbędny...

> [...]
Sciąganie źródeł to akurat nie taki wielki problem. A co ma zrobić
pacjent, który nie założył sobie pakeitów developmenckich (gcc, bin86
itd). Ja ma np. w firmie maszynkę z dyskiem 420MB. Oczywiście gcc
i okolic tam nie ma, bo po co. Tam w tej chwili to nawet nie ma miejsca
na rozpakowanie źródeł jądra. Pomijam sprawę że kompilowało by się to
kilka godzin (486SX25/8MB).
Jądro oczywiście nie z rpm-a, bo właśnie na takich maszynkach warto się
bić o każde paredziesiąt kilo ramu.
Przykład drugi, mój router. Dysk 60MB, wolne 10MB. Jądro kompilowane,
bo support do sangomy itp. Fajnie by było instalować to z rpm-a, ale
kombinować ze specami to aż tak mi się nie chce.
Myślę, że _łatwa_ możliwość zrobienia jądra w rpm-ie pod konkretną
maszynkę (grupę maszyn) może być sporym atutem dystrybucji.

--
Konrad Stępień          | InterData s.c. http://www.interdata.com.pl
konrad w interdata.com.pl | Łódź al. Kościuszki 3 tel +48+42 639-81-71