Budowanie kernela (było Re: Pytania:)

Marcin Korzonek mkorz w lo13.univ.szczecin.pl
Pią, 2 Paź 1998, 09:29:30 CEST

[piątek, 02 październik 1998], Wojtek Slusarczyk napisał:

> ... W develu bedzie jedno modularne jajko single dla Winteli i single pod
> AXP (nie wiem czy dla sparcow damy rade zrobic teraz) -> tylko i wylacznie
> na czas instalacji. Potem beda szly jajka w postaci sourcow+patchy
> zbieranych z vger.rudgers.edu + ac-Coxa + prepache adaptecowe z dialnetu.

W pełni się zgadzam. W develu dystrybuowania jądra w rpm-ie uważam za
nieporozumienie.
Natomiast w stable... Ja widziałbym takie rozwiązanie:

1) dystrybuować kolejne wersje jąder z rozsądną konfiguracją (mocno modularne
   skompilowane dla i386) z _wyraźnym zaznaczeniem_, że nie wykorzystuje
   ono wszystkich możliwości sprzętu i jest przeznaczone dla mniej
   odważnych/doświadczonych użytkowników

2) dystrybuować źródła + poprawki w rpmie i do tego jakiś prosty
   skrypcik, który uruchomi make (menu|x|config) i pozwoli przygotować
   swoją konfigurację, tak, że następna operacja rpm -ba kernel-x.x.x
   pozwoli wygenerować (bez udziału użytkownika) rpm z nową wersją
   jądra.

Trzymanie samodzielnie skompilowanych jąder w rpmie uważam za bardzo fajny
pomysł -- dochodzi możliwość łatwej weryfikacji i przenoszenia jąder na inne
komputery.

To co potrzebne do zrobienia make menu|x|config od strony jądra powinno być
(o ile to możliwe) w osobnym rpmie, tak aby można było przygotować sobie
konfigurację i zrobić potem rpm --rebuild kernel-x.x.x.src  bez
posiadania pełnych źródeł jądra -- nie wszyscy chcą je trzymać przez
cały czas, (zwłaszcze że 2.1.xx trochę zajmują).

Pozdrawiam