initscripts i skrypty if{up,down}-*

Nie, 4 Paź 1998, 15:49:36 CEST

On Sat, 3 Oct 1998, Jacek Konieczny wrote:

> Te if* to ja zaraz po zainstalowaniu RH wyrzucam do /dev/null
> A w /etc/rc.d/init.d/network ręcznie  wpisuje wszystkie
> ifconfig/route/ipfwadm itp.
> W ten sposób jest to łatwiejsze do ręcznej konfiguracji i można tym
> skonfigurować wszystko.
> Robiłem kiedyś sieć na pętli prądowej własnej roboty, z przerobionym
> pppd i tym redhatowskim systemem w żaden sposób nie mogłem tego zrobić.

Może wypróbuj firewall-init. Jest naprawdę wygodny. Ja mam kilkanaście
różncyhc konfiguracji FW w różnych miejsacach opartych o L. Przenoczenie
plików /etc/sysconfig/firewall-rules/{output,account,forward,input}

Jest o tyle higieniczne, że niczego nie modyfikujesz (co nie powinno być
modyfikowane) i przenosisz samą definicję ustawień FW.

Po za tym do samego /etc/rc.d/init.d/firewall dorobiłem kilka użytecznych
celi jak probe10min, status, extstatus.