Re: Budowanie kernela (było Re: Pytania:)

Marek Obuchowicz elephant w shadow.eu.org
Nie, 4 Paź 1998, 17:43:07 CEST

> [11 linii ciach - AB]

> Zgadza się. Ale robiliście tak, bo jak na razie panuje powszechne
> nastawienie, że jak sobie nie skompilujesz, to prawie tak, jakbyś nie
> miał Linuxa. A wcale tak być nie musi.
>
> Nie chcę być źle zrozumiany -- nie namawiam do tego, żeby zlikwidować
> możliwość rekompilacji kernela przez użytkownika. Chodzi o to, żeby w
> przeważającej większości przypadków nie była ona niezbędna, i
> użytkownik przeprowadzał ją tylko wtedy, kiedy naprawdę tego
> potrzebuje.
>
> A jak już potrzebuje, żeby mógł sobie spakować zrobionego kernela do
> [...]
W sumie to złożona sprawa...
dlatego ja proponuję aby ktoś zrobił coś w rodzaju generatora speca.
Opiszę jak to jest w Debianie:
robimy make menuconfig, potem make-kpkg buildpackage (czyli isnieje
make-kpkg specjalnie do tworzenia pakietów z jajem). W tym momencie w
/usr/src (u nas /usr/src/tornado/RPMS/i386 albo gdzie indej) lądują
pakiety:
kernel-sources-x.x.xx         [źródła]
kernel-includes-x.x.xx        [includy, w kernel-binary musi wylądować
requires: kernel-includes, w źródłach: provides: kernel-includes]
kernel-binary-x.x.xx          [image który automatycznie się instaluje
przy pomocy lilo+moduły]
kernel-doc-x.x.xx             [zawartość /usr/src/linux która ląduje w
/usr/doc]

I tak chyba będzie najlepiej.
Jeżeli użytkownik nie stworzy własnego .config to powinien być podstawiany
config defaultowy (tylko skąd? ;) )

--
  Marek Obuchowicz, Member of the GNU generation