bash, libncurses, libreadline, libhistory i linkowanie statyczne i dynamiczne

Wto, 6 Paź 1998, 10:04:11 CEST

On Tue, 6 Oct 1998, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> [...]
[..]
> Previous versions of bash used some shell-specific code in the readline
> library.  That code has been removed or generalized for bash-2.03/
> readline-4.0.

Powyższe nie jest prawdą. Wystarczyło z Makegile.in usunąć budowanie i -L
na libreadline, libhistory z basha i ładnie się wszystko linkuke z
readline 2.2.1.
Bash jaki jest teraz na test jest mocno zmieniony i dlatego prosiłbym o
przeyjrzenie mu się wnikliwie. Lista zmian:

- removed doc subpackage,
- added bash-fixes.patch (partialy based on Debian patch for bash) with
  following changes:
  - .bash_history created 600 by default,
  - bash binary is now linked with shared (system) libreadline,
    libhistory,
  - use TMPDIR by using tempnam(3),
  - man page with rbash(1),
- added symlink /bin/rbash -> bash and (un)registering in /etc/shells
  /bin/rbash in %post{un},
- changed Buildroot to /tmp/%%{name}-%%{version}-root,
- added using %%{name} and %%{version} in Source,
- simplification in %install and %files,
- added %attr and %defattr macros in %files (allow build package from
  non-root account),
- added pl translation (Wojtek Ślusarczyk <wojtek w shadow.eu.org>),
- added de, fr, tr translations from old 1.4.x bash spec.

Część rzeczy zaadaptowałem z patcha do Debiana ale nie użyłem libreadline
jaki jest w bashu. Wygląda, że chodzi poprawnie.

Tak czy inaczej linkowanie dynamiczne z libreadline, libhistory daje
zmniejszenie binarki basha o jakieś 6KB więc nie wiem czy warto wogóle
wprowadzać to linkowanie dynamiczne.
A samo readline jest linkowane teraz z ncurses (poprzednio z slang).
Próbowałem linkowac basha z slang i też chodzi także jest nad czym się
pozastanawiać zaminim pakiet basha wyjdzie z test.