Schizma ?? (bylo bash, libncurses, libreadline)

Wojtek Slusarczyk wojtek w SHADOW.EU.ORG
Wto, 6 Paź 1998, 11:36:39 CEST

On Tue, 6 Oct 1998, [ISO-8859-2] Tomasz Kłoczko wrote:

No no... widze ze spore zmainy nastapily..

> - removed doc subpackage,

To zostalo juz na develu zrobione.

> - added bash-fixes.patch (partialy based on Debian patch for bash) with
>   following changes:
>   - .bash_history created 600 by default,

To bede musial zapatchowac dla devela ..

>   - bash binary is now linked with shared (system) libreadline,
>     libhistory,

hmm... `./configure --help | grep static`

--enable-static-link		link bash statically, for use as a root shell
                                                                    ^^^^^^^^^
Zawsze cenilem stabilnosc.. --enable-history nie trzeba wlaczac jest
defaultowo uaktwniana ..

>   - use TMPDIR by using tempnam(3),
>   - man page with rbash(1),

To jak tam juz uwazasz lepiej bylo w bashu dac:  bash, rbash -

> - added symlink /bin/rbash -> bash and (un)registering in /etc/shells
>   /bin/rbash in %post{un},

Jezeli miales mojego speca z tlumaczeniami (a raczej tak) to wystarczylo
przeniesc jedna linijke ..

> - changed Buildroot to /tmp/%%{name}-%%{version}-root,

bylo /var/tmp/%{name}-%{release} ... nie wiem co to przeszkadzalo.

> - added using %%{name} and %%{version} in Source,

To tez bylo w specu dla devela ..

> - simplification in %install and %files,

to tez ..

> - added %attr and %defattr macros in %files (allow build package from
>   non-root account),

i to tez bylo ..

> - added pl translation (Wojtek Ślusarczyk <wojtek w shadow.eu.org>),

Tutaj przypuszczam, ze chlopaki zrobia to owiele lepiej... nie moje
wypociny translacyjne ...

> Część rzeczy zaadaptowałem z patcha do Debiana ale nie użyłem libreadline
> jaki jest w bashu. Wygląda, że chodzi poprawnie.

To lepiej `zaadoptuj' jeszcze patche z devela bo bedziecie mieli problemy
z bashem na PLD-stable ... (a przynajmniej jak Ci nie psuje z devela to
chociaz zaladuj patch Qrczaka podeslany na liste ... ).
Nie zapomnij tez poprawic uprawnien na plikach...
nie pasuje aby bash ze stable mail %defattr(-,root,root)

To po to ja sie gimnstykuje aby robic tak pakiety co by sie daly na develu
i na stable abys robil wszystko od poczatku??! -> zeby jeszcze chociaz
byl dobrze zrobiony ten bash...

na razie,

PS Do ewentualne odpowiedzi prosze CC na
pld-devel w mailbox.tuniv.szczecin.pl bo chyba tam jest moje miejcse ..

Wojciech Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin
PGP KeyServer pgpkeys.mit.edu