/etc/services

Grzegorz Stanislawski stangrze w open.net.pl
Wto, 6 Paź 1998, 16:27:39 CEST

On Tue, 6 Oct 1998, Tomasz Kłoczko wrote:
> /etc/services ma znaczenie wyłącznie informacyjne i bez niego mozna się
> obejśc tak samo jak bez DNS. Poprostu /etc/services powinno być kompletne
> zawierając informacje o wszystkim co się da i jest rozsądne.

 Niestety nie masz tutaj racji. Istnieje w systemie funkcja getservbyname (3)
I z tego co wiem poprawnie napisane programy powinny z niej korzystac, tak
aby administrator serwera mogl zmieniac porty na ktorych udostepnia uslugi
wlasnie przy pomocy zmian w /etc/services.
 W szczegolnosci pam_radius_auth korzysta wlasnie z tej funkcji. Co widac
na zalaczonym obrazku:
  svp = getservbyname ("radius", "udp");

> kloczek

Grzegorz Stanislawski