/etc/services

Wto, 6 Paź 1998, 16:42:31 CEST

On Tue, 6 Oct 1998, Grzegorz Stanislawski wrote:

>  Niestety nie masz tutaj racji. Istnieje w systemie funkcja getservbyname (3)
> I z tego co wiem poprawnie napisane programy powinny z niej korzystac, tak
> aby administrator serwera mogl zmieniac porty na ktorych udostepnia uslugi
> wlasnie przy pomocy zmian w /etc/services.
>  W szczegolnosci pam_radius_auth korzysta wlasnie z tej funkcji. Co widac
> na zalaczonym obrazku:
>   svp = getservbyname ("radius", "udp");

Grzesiek przykład a porównaniem services do DNS jest IMHO trafny ale tak
samo jak poprawnie skonfigurowany host powinien być zarejestrowany w DNS
tak samo poprawnie używany serwis powinien być zarestrowany w services.
Napisałem, że bez services można się obejśc jak bez DNS, co nie oznacza,
że mamy do tego dopuszczać w jednym czy drugim przypadu.

Mam nadzieję, że co do uzupełnienia samego services o informacje o
serwisach dotąd tam nie zarejestrowanych nie masz wątpliwości :)