console-tools itp

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Czw, 8 Paź 1998, 17:40:20 CEST

On Thu, 8 Oct 1998, Arkadiusz Miśkiewicz wrote:

> Nalezalo by zmodifikowac komentarz i dodac, ze zmienna CONSOLEFONT="coś"
> ma być w cudzysłowie.

Racja. Co prawda to wynika ze składni basha i człowiek powinien to
wiedzieć niezależnie...

> BTW: co wpisac do prompta (PS1 coby mieć zawsze "włączany" font) ???
> PS1="`echo -ne '\33(K'`[\u@\h \W]\\$ " ???

PS1='\[\e(K\][\u@\h \W]\$ '

Po pierwsze prościej, a po drugie \[...\] naokoło sekwencji nie ruszającej
kursora jest konieczne dla poprawnego wyświetlania długich linii w bashu
(on nie sprawdza, o ile kusror się przesunął, a musi to wiedzieć, więc
trzeba mu to jakoś przekazać).

> (wtedy się kopie w mc).

I będzie się kopał. mc woła basha, żeby wyświetlił prompt, i wygląda na
to, że samemu próbuje usunąć sekwencje eskejpowe; z niektórymi sobie radzi
(np. kolory), a tego widać nie zna.

Jak to obejść... Hmm, ja po prostu mam to \e(K w profile i żyję. Trzeba by
zajrzeć do źródeł mc, w jaki sposób on czyści prompta, ale bardzo możliwe,
że się nie da tego przemycić bez poprawek w mc. Chyba żeby w $PROMPT_COMMAND
jakoś rozpoznawać, czy to jest dla mc, i w zależności od tego ustawiać
odpowiedni prompt...

> 	O qrcze - jeszcze lepsze jaja :) Teraz mam w .bashrc "echo -ne '\33(K'"
> i niby wszytko ok ale gdy podglądam plik via F3 zamiast:
> "$ cat /etc/sysconfig/console" (fragment pliku z tymże mailem)
> dostaję:
> ".(K$ cat /etc/sysconfig/console"
> i co ciekawsze to dotyczy _tylko_ plików, które są zgzipowane lib zbzip2owane.
> Niezle ;)

A to dziwne! bash nie ma prawa wykonywać .bashrc, jeśli jest
nieinteraktywny. U mnie nie ma takich efektów. To, że tylko zgzipowane,
świadczyłoby o tym, że mc używa basha do rozpakowania - nic w tym
dziwnego, komenda w /usr/lib/mc/mc.ext to komenda dla basha, ale tutaj
bash jest nieinteraktywny! Nie ma prawa tak się dziać.

> PS: Marcin popraw w fonty dokumentację. Aktualnie w polskiej dokumentacji
> są symlinki do angielskiej. Niby ok ale co jeśli ktoś zainstaluje tylko pl
> doce (tak jak ja ;) ??

Ups, faktycznie; poprawię. Te doce (CHANGES, TODO) są i będą tylko po
angielsku.

--
 __("<   Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://qrczak.home.ml.org/