console-tools, BitchX itp

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w zsz2.starachowice.pl
Pią, 9 Paź 1998, 11:43:32 CEST

Z tymi console-toolsami same problemy ;)

Na początek przydała by się notka dla pl userów, żeby wstawili sobie do
/etc/sysconfig/i18n
SYSFONT="iso2graf-16"
nazwę fontu - u mnie iso2graf-16. Ładuje się on "gdzieś" - nie wiem dokładnie
co go ładuje - na początu, przed startowaniem /etc/rc.d/??rc.?/*.
Taka notka przydała by się w którymś RPMie - tylko którym ??? (może w rpmie
z pl fontami ?)

Teraz o console-toolsach.
Wkółko jakieś programy "resetują" mi stan czegoś - a to fontu, a to mapy ACM.
Np taki BitchX wkółko resetuje stan mapy ACM. Zaczynało mnie to wqrzać
więc wpisałem sobie do .bitchxrc:
exec . /etc/sysconfig/console; consolechars -m $CONSOLEMAP
ale IMHO jest to kiepskie rozwiązanie. Mam nadzieję, że jest jakieś inne.

Znów nie ma żadnej wzmianki (poza ang. docami do console-tools ;) o tym,
że można ustawić defaultowy font i defaultową mapę (ładowaną przez kernel
przy bootowaniu):
$ cd /usr/share/consolefonts; mv default8x16.psf.gz default8x16.psf.gz.old
$ ln -s iso2graf-16.psf.gz default8x16.psf.gz
$ cd ../consoletrans; mv def.sfm.gz def.sfm.gz.org
$ ln -s iso02.sfm.gz def.sfm.gz
Niestety bitczx ładuje Bóg wie co, a nie defaultową mapę.

AAA jeszcze sprawa do Marcina. Mógłbyś dodać do qrczak.fallback odpowiednie
przybliżenia dla znaków używanych w BitchXach (F3 gdy nie jesteś na żadnym
kanale - "te" znaki są po lewej stronie oraz F4 i F5 - ramki) tak by to jakoś
po ludzku wyglądało przy załadowanych polskich fontach iso02(graf) ??? Bo to
chyba będzie można tylko do fallback dodać (nie znam się na tym) :>

Aha. Pisałeś coś kiedyś na p.c.p.l o jakimś patchu do kernela co by załatwił
jakąś sprawę definitywnie i że developerom jajka się niepodobało grzebanie
w driverze do konsoli. Co to był za patch ?? (jeśli rozwiąrze któryś z moich
problemów to proszę o podesłanie :)

--
 -< Arkadiusz Miśkiewicz >------------------------< Cron on IRC >-
  http://www.misiek.eu.org     mailto:misiek w zsz2.starachowice.pl