Upgrade RH5.1 -> PLD-devel (na pld-list bo pld-devel nie działa)

Wojtek Slusarczyk wojtek w SHADOW.EU.ORG
Pią, 9 Paź 1998, 14:34:17 CEST

On Fri, 9 Oct 1998, [ISO-8859-2] Arkadiusz Miśkiewicz wrote:

> starszy a w systemie jest już zainstalowana nowsza wersja. Dlatego może by
> tak używać (w .rpmrc):
> rpmfilename:    %{ARCH}/%{NAME}-%{VERSION}-%{RELEASE}.pldd.%{ARCH}.rpm
> dla devela i np.:
> rpmfilename:    %{ARCH}/%{NAME}-%{VERSION}-%{RELEASE}.plds.%{ARCH}.rpm
> dla stable.
> Niestety nie jestem pewien czy to by pomogło ale IMHO powinno pomóc.
> Co o tym sądzicie ?

1. Powinnismy sie martwic przede wszystkim o to aby zachowac
  `kompatybilnosc` z PLD-stable a nie z jakimis Redhatami czy Suse(lami ;)
   Czyli w miare bezbolesne przejscie stable -> devel

Przypominam takze, ze devel nie jest kolejna wersja PLD tylko zwiastunem
przyszlosci ... A ze bedzie pracowal stabilniej od stable to inna bajka ;)
Devel nie jest `pelnoprawna` dystrybucja PLD tyko `magazynem` i poligonem
dla kloczka i innych stable-developerow z ktorego beda sobie wybierac
przetestowane pakiety, wdrazac lub nie obecne devel-rozwiazania do
kolejnych wersji PLD-stable.
Devel jako taki nigdy nie osiagnie statusu `stable` -> tylko czesc
(niejsza lub wieksza jego pakietow).

2. Bedzie literka "d" z tego wzgledu, ze niektozy mniej doswiadczeni (lub
   rozgarnieci ;) uzytkownicy moga sobie z rozpedu maly upgrade wykonac.

A tego sie naprawde boje, boje sie postow na p.c.o.l typu:

" Heja hej!! ;)

Zainstalowalem sobie PLD Lajkonik -stable i zassalem Wine98 z ftpa.
Ja go prubuje uruchomic a on mi koredumpuje! No to zassalem nowszy soft
z updatow i .... musialem wrocic spowrotem na Windowsa99 ...

Przestroga dla wszystkich -> nie dotykac PLD bo bedziecie musieli sobie
system od nowa instalowac .... ;( "

Czy wszystko jasne ?

3. Jestem przeciwny dalszej `rozbudowie` nazw pakietow typu:

bomba_Bolka-1.02-2.ppld.srutu.tutu.devel.i386.rpm ....
generalnie ja bym widzial dla devela rozwiazanie takie:
bomba_Bolka-1.02-2.rpm
a dla alphy (jak bedzie jakas)
bomba_Bolka-1.02-2.axp.rpm

source rpmy tak jak teraz bomba_Bolka-1.02-2.src.rpm ...

na razie,

Wojciech Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin
PGP KeyServer pgpkeys.mit.edu