console-tools, BitchX itp

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w zsz2.starachowice.pl
Pią, 9 Paź 1998, 21:18:18 CEST

On Fri, 9 Oct 1998, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> Ojojoj...
:)))

> Widzę teraz, że /etc/rc.d/rc.sysinit odpala skrypt /sbin/setsysfont,
> który setfontuje $SYSFONT zdefiniowany w /etc/sysconfig/i18n. IMHO
> należałoby się tego pozbyć z initscripts, skoro to jest zdublowane
> w /etc/{rc.d/init.d,sysconfig}/console, a nie widzę powodu, żeby to
> było z poziomu rc.sysinit, zwłaszcza że jest ściśle zależne od
> zainstalowania console-tools i nie w każdym runlevelu musi być
> włączone...

A IMHO font powinień być ładowany możliwie najwcześniej (rc.sysinit).
Dlaczego ? Po prostu niektóre prg. wypisują komunikaty o błędach, daty
już z polskimi literkami (o ile w rc.sysinit doda się LANG=pl - ja to
sobie dodałem) i jeśli nie będzie odpowiedniego fontu - wiadomo krzaki
zamiast znaków. (o i18n pisze w /usr/doc/*/sysconfig.txt).

> Ups, w sumie ja takich chyba nie spotkałem...
Mi Xy (kdm prawdopodobnie - nie zagłębiałem się w to, przerzuciłem się na
xdma) no i BitchX.

> Poprawienie źródła BitchX?
To już nie dla mnie :)

> A to nie kernel, tylko pewnie jakieś skrypty; ja niczego takiego nie mam.
> Nic nie ładuje mi default8x16 ani def.sfm. A zamiast symlinkowania tych
> plików bardziej podoba mi się określanie fontu w /etc/sysconfig/console
> czy gdzieś tam.
Z doców console-tools:
`def.sfm' is the default one, used by the kernel on boot (codepage 437).
Ale może i masz rację (że ładuje to jakiś skrypt) ;)

Pozatym mam już dość maili typu:

Date: Fri, 9 Oct 1998 20:01:03 +0200
From: Cron Daemon <root w zsz2.starachowice.pl>
To: root w zsz2.starachowice.pl
Subject: Cron <root w linstar> run-parts /etc/cron.hourly

^[(K

Wywołanie
echo -ne '\33(K'
mam tylko w /etc/profile.d/console.sh
natomiast w cron.hourly mam dżoba:
#!/bin/sh
su - news -c /usr/lib/news/bin/nntpsend

Ponieważ su jest wołany z parametrem "-" więc czytany jest /etc/profile a
co za tym idzie uruchamiany console.sh.

No i jak sobie z tym poradzić ?

Może coś w stylu:
if [ -f /etc/sysconfig/console && skrypt odpalany na konsoli to ]
then
        . /etc/sysconfig/console

        if [ "$CONSOLEMAP" != "" ]
        then