console-tools, BitchX itp

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Pią, 9 Paź 1998, 22:38:04 CEST

On Fri, 9 Oct 1998, Arkadiusz Miśkiewicz wrote:

> A IMHO font powinień być ładowany możliwie najwcześniej (rc.sysinit).
> Dlaczego ? Po prostu niektóre prg. wypisują komunikaty o błędach, daty
> już z polskimi literkami (o ile w rc.sysinit doda się LANG=pl - ja to
> sobie dodałem) i jeśli nie będzie odpowiedniego fontu - wiadomo krzaki
> zamiast znaków. (o i18n pisze w /usr/doc/*/sysconfig.txt).

Niby racja...

Obiecywałem przyjrzeć się initscriptsom pod kątem basha 2.0, ale jeszcze
się za to nie zabrałem. Jeśli nikt się tym nie zajął, mogę w końcu
zobaczyć, czy coś potrafię tam zrobić oprócz poprawienia błędów - ale nic
nie zmienię w idei, bo nie wiem, co i jak można tutaj usprawnić. A więc
przy okazji może przeniesie się te sprawy fontowe w inne miejsce - może
rzeczywiście podobnie jak w RedHacie, gdzie rolę /etc/rc.d/init.d/console
pełni /sbin/setsysfont...

> To już nie dla mnie :)

Mogę spróbować, ale nie wszystko naraz - ja mam różne inne zajęcia oprócz
bawienia się w PLD!

> Z doców console-tools:
> `def.sfm' is the default one, used by the kernel on boot (codepage 437).

IMHO to po prostu znaczy, że def.sfm jest takie samo, jak to, które jest
na sztywno wpisane w źródła jądra - a nie, że jądro z tego korzysta.

> su - news -c /usr/lib/news/bin/nntpsend
>
> Ponieważ su jest wołany z parametrem "-" więc czytany jest /etc/profile a
> co za tym idzie uruchamiany console.sh.

Achchch... Właściwie AFAIR kiedyś też dostawałem jakieś K od crona (ale
nie co godzinę). Ale od dawna nie dostaję, a też mam tam su - news itd.
Dlaczego u mnie działa dobrze?!

> Może coś w stylu:
> if [ -f /etc/sysconfig/console && skrypt odpalany na konsoli to ]

Bingo! A jest na konsoli gdy [ -t 1 ].
(Tzn. albo [ -f ... ] && [ -t 1 ], albo [ -f ... -a -t 1 ].)

Dobra, mam nadzieję, że wszystkiego nie pozapominam... Spróbuję zrobić
coś z initscriptsami (halo! czy nikt ich przypadkiem nie zajął?) i przy
okazji to uporządkować.

--
 __("<   Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://qrczak.home.ml.org/