console-tools, BitchX itp

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Sob, 10 Paź 1998, 22:04:57 CEST

On Fri, 9 Oct 1998, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> Bingo! A jest na konsoli gdy [ -t 1 ].

Ależ ja mam sklerozę. Przecież dodałem już coś takiego, tyle że przez
sprawdzanie, czy `tty` =~ /^tty[0-9]/. Było na cenzorze w Incoming
w plikach z .1 na końcu (nowsze wersje plików bez .1). Powinno być lepsze
niż [ -t 1 ], np. dla xtermów nie ma co zmieniać. Nie wiem, czy kłoczek
już zrobił src.rpmy, a jeśli tak, to z którą wersją; z Incoming już
zniknęło...

Obejrzałem tego BitchX. Przełącza po prostu na CP-437 i nie trudzi się
przywróceniem właściwego porządku ani nawet poprawnym wyświetlaniem
ogonków w trakcie pracy (pojawiają się w komunikatach błędów). Nie znam
się, na jakich zasadach mogą być używane w ircu, ale jeśli mogą, to to
przydałoby się to poprawić. Niestety mam słabe rozeznanie, na ile różne
sekwencje działają w różnych dziwnych terminalach. Nawet potrafiłbym
doprowadzić go do działania na konsoli (niekoniecznie w trakcie pracy -
zależy od tego, jak jest napisany), ale nie wiem, jak to zrobić
przenośnie. Na konsoli Linuxa działa sekwencja \E[11m, która przełącza
na CP-437, pozwalając potem przywrócić _poprzednie ustawienie_ (czy to
ISO-8859-1, czy to mapę użytkownika - nie wiemy, która była!) przez
\E[10m.

Eee, teraz sprawdziłem, że nawet pod xtermem źle się wyświetla (xtermy
raczej nie mają CP-437, prędzej VT100). Rzekoma przenośność już jest jakaś
kulawa. Może dać sobie spokój z ogólnością i tylko spróbować doprowadzić
do porządku terminal typu linux...

--
 __("<   Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://qrczak.home.ml.org/