WWW serwery - jakie?

Artur Bartnicki archie w insert.com.pl
Pon, 12 Paź 1998, 17:57:58 CEST

Konrad Stepien <konrad w interdata.com.pl> pisze, co następuje:

[22 linii ciach - AB]

> No i zostaje sprawa nieszczęsnych public_html. Nie podoba mi się
> idea dawania o+x na $HOME. Lepsze rozwiązane to IMHO
> /home/httpd/html/user i link do /home/user. Pomysł z dorobieniem
> tego do addusera wydaje mi się całkiem fajny, a przy okazji można
> robić public_ftp i co tam jeszcze się wymyśli.

Dobrze, ale...

Ongiś próbowałem robić dokładnie coś takiego, i wyszło mi, że się nie
da (tj. konfiguracją nie da się skłonić apacza, żeby xxx/~uuu szukał w
/zzzz/uuu, a nie w ~uuu/public_html). Być może to się zmieniło, nie
wiem, nie próbowałem tego robić ponownie, jeśli się mylę, to mnie
poprawcie.

Symlink tu nic nie rozwiązuje, bo o ile się nie mylę i httpd chodzi
jako nobody/nobody, to żeby zobaczyć, że ~uuu/public_html ->
/zzzz/uuu, to musiałby i tak móc czytać ~uuu... Potrzebne byłyby do
tego zmiany w źródełkach.

--a
  / _ | _ )   Artur "Archie" Bartnicki      praca: (0-71) 348 82 96
 / __ | _ \   mailto:archie w insert.com.pl   dom  : (0-71) 342 68 22

An idea is not responsible for the people who believe in it.