opcje dla %setup

Marcin Korzonek mkorz w shadow.eu.org
Wto, 13 Paź 1998, 18:45:48 CEST

[niedziela, 11 październik 1998], Marek Obuchowicz napisał:

> Czy może mnie ktoś oświecić co dają opcje -a x i -b x w %setup (w specach,
> oczywiście)?

Hmm.. to może ja, skoro nie było odzewu.
Dokładny opis to znajdziesz na stronach 189-191 Maximum RPM.
A krótkie streszczenie:
-b x    rozpakuj źródła nr x (Sourcex: ....) w katalogu budowania
pakietów ($RPM_BUILD_DIR) _przed_ rozpakowaniem domyślnych źródeł.
-a x    rozpakuj źródła nr x (Sourcex: ....) w katalogu budowania
pakietów _po_ rozpakowaniem domyślnych źródeł.

Przykład tłumaczący zastosowanie: squid.spec

Mamy źródła squid-a, które rozpakowują się do katalogu squid-1.1.21.
Dodatkowo w osobnych źródłach znajduje się dokumentacja (squid-faq),
rozpakowującą się do katalogu faq.
Chcemy uzyskać sytuację:
BUILD/---+
         |-squid-1.1.21-+

			+-faq

Można to zrobić przez:

%setup -q
cd $RPM_BUILD_DIR/squid-1.1.21
gzip -dc $RPM_SOURCE_DIR/squid-faq.tar.gz | tar -xf -

ale zgrabniej jest:
%setup -q -a 1

Reszta informacji w Maximum RPM (np. pożyteczna opcja -T).
Pozdrawiam
--
   Marcin Korzonek
   mkorz w shadow.eu.org