Wybor mailera

Marek Obuchowicz elephant w shadow.eu.org
Śro, 28 Paź 1998, 20:39:54 CET

> Tak jak każdy po instalacji Qmail'a....
> Ja na początku myślałem że ten Qmail to jakaś czarna magia bez żadnej
> dokumnetacji.... ale po pewnym czasie okazało się że jest super...
> To tak jak z Linux'em... nie używałem bo nie znałem - a jak poznałem... to
> nie mogę się oderwać ;)
He już nie przesadaj, przesadą są texty z elflisty => sendmail=winda,
qmail=unix bo jakos dziwnie duzo unixowcow uzywa sendmaila a popularnosc
qmaila nadal nie jest zbyt duza...

> Ja w domu używam Qmail'a.... jest super...
> Zmieniania minimalnie - jedynie slinki do ~/Mailbox i po krzyku(jednye co
> trzeba przekompilowywać to procmail... ale to nie dużo roboty).
U mnie dałem -ln -sf /var/spool/mail/elephant ~/Mailbox i działa... ale
fakt, z procmailem użerałem się dość długo żeby obsługiwał ~/Mailbox i
faktycznie tylko rekompilacja może pomóc.
Aaaa, właśnie. Jak zmusić qmaila do wysyłania poczty nie bezpośrednio na
serwery smtp odbiorców tylko prez konkretny serwer smtp?

> Zmailer'a nie widziałem więc się nie wypowiadam... smail'a też nie
> widziałem... wiem że Qmail mi wystarcza w zupełności i nie zamierzam go
> zmieniać.
>
> Co do IPv6 - w TODO jest napisane że będzie i to zrobione.. można nawet
> znacznie przyspieszyć tą operację - ale developerzy narzekają że nie mają
> sieci na IPv6 i nie mają jak testować :(((
No przepraszam, w tej chwili skonfigurowanie IPv6 to jest jeden dzień
roboty a jeżeli deleloperzy od qmaila nie mają sieci to niech się
skontaktują z Rafałem Maszkowskim <rzm w icm.edu.pl> albo z Wojtkiem -
podepnie się tunel i ich qmaile będą mogły sobie 'pogadać' z naszymi
sprawnie chodzącymi po IPv6 sendmailami.

--
  Marek Obuchowicz, Member of the GNU generation