Instalator - opcje [bylo Re: Wybor mailera]

Michal 'Orr' Daszkowski midas w ufik.idn.org.pl
Czw, 29 Paź 1998, 15:57:07 CET

Dnia Wed, Oct 28, 1998 at 08:10:45PM +0100, Marek Obuchowicz <elephant w shadow.eu.org> napisal(a):
> Cześć!
> Wczoraj zainstalowałem sobie w domu qmail-a, ale mam mieszane uczucia.
> Może faktycznie jest supoer szybki i bezpieczny ale .... za dużo
> zmieniania. Do sendmaila w domu nie chcę wracać (aczkolwiek na komputerach
> podłączonych do Sieci zawsze go rekomenduję) bo ma problemy przy pracy
> off-line (na przykład jak redoctober nie miał dostępu do sieci musiałem
> wyłączać nameservery w /etc/resolv.conf bo nie działał).

Co takiego? A ja właśnie się zastanawiam, czy nie wrócić do sendmaila
w domu, bo on mi uparcie sprawdza DNS przychodzącej poczty jak ściągam
coś fetchmailem i to niekiedy jest przykre... Zwłaszcza, jak domeny nie
ma, albo trzeba *długo* czekać, aż się dopyta stosownego nameservera.

A tu widzę, że wręcz odwrotnie. To jak to właściwie jest? Być może coś
się w qmailu zmieniło [ja faktycznie używam już jakiegoś starocia], ale
nie udało go zmusić do tego, by nie sprawdzał DNS i przez to IMHO
nienajlepiej się sprawdza jako MTA do pracy off-line. Będę bardzo
wdzięczny za wszelkie sugestie i porady [oczywiście na priva, bo jestem
już bardzo offtopic].

Natomiast przy okazji rozważań na temat tego, jakie MTA umieścić w PLD,
przyszło mi coś następującego do głowy [acha - jeżeli to już zostało
przedyskutowane, to sorry, jestem tu od niedawna :-)]:

Może program instalacyjny miałby 2 zasadnicze opcje - jedną do pracy
on- a drugą off-line? Normalnie instalator RedHata [innych nie znam za
dobrze, przyznaję! :-(] pyta tylko, czy chcę konfigurować sieć, ale
chodzi tylko o połączenie stałe po Ethernecie. A może by zrobić tak,
żeby w opcji off-line pozwalał użytkownikowi półautomagicznie
skonfigurować połączenie po PPP? Dla początkujących to mogłoby być
spore ułatwienie.

Pozdrawiam
Orr

--
--   ___           --      Michal Daszkowski - IdN co-originator      --
--  / _ \ _ _ _ _  -- Student, fencer, member of: FPMiINR, PLUG, POIS --