Instalator PLD -- zbieramy sugestie.

Pią, 30 Paź 1998, 12:12:12 CET

On Thu, 29 Oct 1998, Piotr Grochowski wrote:
[..]
> START
> 1. Wybór języka
> 2. Wybór sposobu instalacji (install/upgrade)
> 3. Załadowanie dodatkowych driverów (SCSI/PCCard aka PCMCIA)
> 4. Wybór źródła
> 5. Przepartycjonowanie dysku
> 6. Określenie docelowego dysku(ów)
> 7. Określenie typu instalacji
> 8. (zależnie od powyższego) Wybór pakietów
> INSTALACJA
> 9. Konfiguracja systemu.
> KONIEC

Co do punktów 5-8 to sugerowałem już żeby to odwrócić. Tzn. najpierw wybór
oprogramowania, a potem rozłożenie tego na dyskach gdyż wtedy można wręcz
zasugerować jaki ma być podział na wolumeny itd. Do tego jak mają być
dzielone zasoby dyskowe dobrze by było znać wstępną specyfikę
preparowanego systemu czyli czy to będzie router, serwer dostępowy, stacja
robocza (może jeszcze coś innego .. nie mam pomysłu w tej chwili .. może
jeszcze stacja dla developerów). Czyli
przy wybraniu odpowiedniego profilu mozna będzie od razu zasugerować
odpowiedni zestaw pakietów już zaznaczonych do instalacji, który to zestaw
w dalszym etapie moiżnaby sobie korygować.

> Ok. Potrzebne są szczegóły dot. punktów 1, 4, 5-6, 7, i kolejność
> instalowania pakietów (do właściwie do koordynatorów stable i devel).

Tutaj trzebaby się przyjrzeć jak to jest robione w RH instalatorze.
Zresztą i tak będziemy na nim bazować na początku.

> Aha -- czy zrobić jeden instalator dla devel i stable (wybór poprzez
> menu), czy osobne?

To ma być raczej ten sam instalator.