Dziury w obecnym RH (z naniesionymi poprawkami z updates) (fwd)

Marcin Bohosiewicz marcus w venus.wis.pk.edu.pl
Wto, 1 Wrz 1998, 01:04:05 CEST

On Sun, 30 Aug 1998, Krzysztof G. Baranowski wrote:

> No wlasnie dobrze, ze mi przypomniales. Wojtku, skoro w 2.1.x sa
> capabilities (a ext2 jeszcze ich nie wspiera), to trzeba by do
> dytrybucji wrzucic libcap-a z <ftp://ftp.kernel.org/pub/linux/libs/
> security/linux-privs/kernel-2.1/>. Najnowszy pakiet dostepny jest
> jako tar.gz, ale AFAIR to lezaly tam gdzies takze jakies rpmy.

> Analogicznie powinno sie rozwiazac kwestie dostepu do shadow-a.
Kweste dostepu do shadowa dosc dobrze rozwiazuje PAM, choc dla takiego chfn
i chsh moznaby tez grupe shadow zalozyc zamiast tego SUID root.
Natomiast nie widze potrzeby by np. takie xlock mal jakiegokolwiek SUID'a.

> Masz na mysli ten modul o ktorym pisales, tj. ttyperm ?
Tak, nalezaloby to przetestwac i zapytac sie autora czy mozemy to wlozyc do
dystrybucji jakby sie ow modul zachowycwal prawidlowo.

> Btw, czy jestes zapisany na liste ? (nie wiem czy slac Cc do
> Ciebie).
Na liscie jestem (na security tez)

Pozdrawiam,

M.

PS. Sorry ze tak pozno, ale najepierw mnie 2 dni w Krakowie nie bylo, a
dzisiaj wymienialem obudowe w swoim komputerze.

--
-| == Marcin Bohosiewicz            marcus w venus.wis.pk.edu.pl == |-
-| == tel. +48 (0-601) 48-50-97     marcus w krakow.linux.org.pl == |-