Organizacja

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Śro, 2 Wrz 1998, 09:50:58 CEST

Witam i pytam:

1. Czy jest jakiś PLD-FAQ? Jeśli tak, to gdzie?

2. Jeśli nie, to jak wygląda organizacja: Czy każdy łapie dowolny pakiet,
   jaki mu się zachce, czy też są jakieś konkretne plany? Gdzie najlepiej
   szukać odpowiednio nowych wersji? Zakładając, że wiadomo, jak go należy
   przerobić, gdzie się go potem wrzuca i w jakiej formie (SPEC, .src.rpm,
   .i386.rpm itd.)?

3. Założenie było fałszywe. _Zgaduję_, że należy:

   a) Upewnić się, że wszystko gra, że ma ładnego speca, z %attr, żeby się
      budował niekoniecznie z roota, z Build-Root, z %configami i %docami.
      Czy są jakieś lokalne konwencje w PLD, typu szczególnych praw do
      manów itp.?

   b) W miarę możności spolszczyć - przetłumaczyć opisy w specu
      i ewentualnie dorobić polskie tłumaczenia komunikatów (tego
      ostatniego jeszcze nie umiem, nauczę się).

   c) Czy tak? Co jeszcze?

   d) Co z numeracją wersji?

   e) Czy są jakieś założenia odnośnie wersji bibliotek, z którymi program
      ma się kompilować? Np. których ncurses teraz używamy, którym
      gcc/egcs kompilujemy, co z glibcem, RPMem.

4. Skąd wziąć jakąś dobrą wersję RPMa? rpm-2.5-2, który mam, nie radzi
   sobie z non-printable characters w specach, mimo że locale mam
   ustawione. Zgaduję, że jakiś nowszy RPM ma to poprawione, ale
   np. rpm-2.5.2-2 z PLD-stable/test (binarka) nie dość, że nie ma w ogóle
   rpmrc i zabiera zwykłym użytkownikom prawa do /var/lib/rpm (z tym sobie
   umiem poradzić), to jeszcze nie działa opcja -qi (czego z oczywistych
   przyczyn raczej nie poprawię). A więc skąd wziąć dobrą wersję RPMa?

5. Skąd wziąć opis nowych własności RPMa? Maximum-RPM czytałem, ale to
   jest stare.

6. Właśnie kłoczek wysłał Biuletyn PLD nr 5. Gdzie można dostać archiwalne
   numery, w których na pewno była masa ciekawych rzeczy?

--
 __("<   Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://qrczak.home.ml.org/