Organizacja

Wojtek Slusarczyk wojtek w SHADOW.EU.ORG
Śro, 2 Wrz 1998, 10:41:24 CEST

On Wed, 2 Sep 1998, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> Witam i pytam:
Pozdrawiam i odpowiadam ;)

> 1. Czy jest jakiś PLD-FAQ? Jeśli tak, to gdzie?
...Nie, ale mam nadzieje ze to sie zmieni.

> 2. Jeśli nie, to jak wygląda organizacja: Czy każdy łapie dowolny pakiet,
>    jaki mu się zachce, czy też są jakieś konkretne plany? Gdzie najlepiej
>    szukać odpowiednio nowych wersji? Zakładając, że wiadomo, jak go należy
>    przerobić, gdzie się go potem wrzuca i w jakiej formie (SPEC, .src.rpm,
>    .i386.rpm itd.)?

Jezeli chodzi o devel, ktorym sie glownie zajmujemy w Szczecinie
(kernel 2.1.115+, glibc-2.0.94+), to jestesmy wszyscy w kontakcie
(wzrokowym lub na talku) i na biezaco iformujemy sie co i kto robi.
Generalnie Wzystkie patche i spece zbieram ja (listownie lub z incominga
na ftp://magellan.shadow.eu.org/incoming) i umieszczam je na razie na
"przejsciowym" ftp'ie czyli magellan.shadow.eu.org/PLD-devel. Glowna idea
devela jest pelny i bezdyskusyjny support wszystkich aplikacji sieciowych
dla IPv6, opcjonalne linkowanie (i support) aplikacji kilienckich np: ssh,
samba itp z bibliotekami Kerberosa V5 (jak rowniez sam Kerberos jako
"wlasciwy" system autoryzacji i kodowania polaczen m/hostami). Szczegolne
baczenie na bezpieczenstwo "od wewnatrz" w PLD-devel staramy sie
realizowac przez minimalizacje "S"-ek, ladowanie PAM'ow gdze sie tylko da,
nakladanie uprawnien 711 na binarki klienckie i 700 na systemowe,
maxymalne ograniczenia wgladu do bazy rpmow i plikow konfiguracujnych
(/etc/*) no i samo ladowanie najnowszych aplikacji... SPECE leca mniej
wiecej w takiej formie jak wysylamy posty "info:*.spec" ale to Tomek
tutaj decyduje jak dokladnie one maja wygladac i w razie koniecznosci
trzeba je poprawiac...;( Wszystkie rpmy, srpmy generuje sam na magellanie
z patchy i specow otrzymanych od ludzi.

> 3. Założenie było fałszywe. _Zgaduję_, że należy:
>
>    a) Upewnić się, że wszystko gra, że ma ładnego speca, z %attr, żeby się
>       budował niekoniecznie z roota, z Build-Root, z %configami i %docami.
>       Czy są jakieś lokalne konwencje w PLD, typu szczególnych praw do
>       manów itp.?

Tutaj to raczej "wszystko" ma sie dac budowac z nie roota... Jak sa
klopoty z cerowaniem Makefile'i to trzeba by hand instalowac do
build-root'a...

>    d) Co z numeracją wersji?
W develu jak juz pewnie zauwazyles sa koncowki d w numerze rewizji
pakietu, aby ktos sie nie pomyli ..;)

>    e) Czy są jakieś założenia odnośnie wersji bibliotek, z którymi program
>       ma się kompilować? Np. których ncurses teraz używamy, którym
>       gcc/egcs kompilujemy, co z glibcem, RPMem.

Ncurses-4.2+, slang 1.2.2+, egcs-{najnowszy mozliwy;)}, glibc-2.0.94+laty
(2.0.95 jest spaprany), rpm-2.5.2-x+

> 4. Skąd wziąć jakąś dobrą wersję RPMa? rpm-2.5-2, który mam, nie radzi
>    sobie z non-printable characters w specach, mimo że locale mam
>    ustawione. Zgaduję, że jakiś nowszy RPM ma to poprawione, ale

Eee jak wyexportujesz jezyk pl_PL powinien dzialac...(przynajmniej na 2
mszynach mi dziala)

Tyle o develu, o sytable to zaraz pewnikiem Tomek wysle elaborat ..;)

3maj sie,

Wojciech Slusarczyk (091)4494148
Technical University of Szczecin
PGP KeyServer pgpkeys.mit.edu