Biuletyn PLD nr 7

Pią, 4 Wrz 1998, 03:24:43 CEST

 -- Nowe pakiety ----------------------------

Dzisiaj przedwszystkiki była kontynuacja zmian związanych ze slangiem.
Z tym pakietem powiązany jest inny pakiet biblioteczny o nazwie newt,
Jak inne pakiety tego typu podzielony został on na trzy części: główną,
devel i static.
Newt używają inne pakiety tekstowych konfiguratorów.
Po za tym zacząłem pierwsze przygotowania do wejścia w Enlinmenght-a
(fnlib).

Konrad w tej chwili kontyuuje prace nad util-linux, shadow-utils, sh-utils
(trzeba je obrabiać w kupie żeby wprowadzić zmiany).

Apache dostał poprawkę na DoSa.

mouseconfig jest już z komunikatami polskimi. Tak sobie oglądałem to w
działaniu i udeżyła mnie jedna rzecz, że wszędzie mowa jest o myszy, a nie
o myszce. Wydaje mi się, że forma zdobniała jest ogólnie przyjęt. Trochę
to zacząłem przerabiać pod tym kontem ale nie wszędzie jest to podmienione
w werszji jaka leży na test. To jak robimy "mysz" czy "myszka" ?

U Konrada także na warsztacie jest tar i na wykończeniu zdaje s wszystkie
potrzebne rzeczy do w pełni międzynarodowego mana.

Ja mam na wykończeniu jeszcze Xconfiguratora i slrn-a.

Nikt więcej nic mi nie przekazywał, że coś robi/zamierza
choć wiadomo, że Wojtek i spółka robią coś ;)

Chłopaki zgłaszajcie co biezrzecie w imadło :) nie koniecznie mi ale
choćby na listę. Ta sama uwaga do każdej innej osoby która ma zamiar za
coś się chwycić i to bez względu na to czy to jest spec czy tłumaczenie. W
końcu po to ta lista jest żeby takie inforamcje rozprowadzać.

Wystarczy krótkie info choćby w stylu "wara mi od speca do <nzawa_pakietu>" ;)

Wyciąg z rcs2log:

        * newt.spec:
        - updated to 0.30 from rawhide,
        - added info in %changelog about building against slang 1.2.x.

        * mouseconfig.spec:
        - updated to 2.7 from rawhide,
        - added %lang(ro) /usr/share/locale/ro/LC_MESSAGES/mouseconfig.mo.

        * mouseconfig.spec:
        - added mouseconfig-pl.po.patch with polish translation
          (Konrad Stepień <konrad w interdata.com.pl>),
        - added mouseconfig-makefile.patch with fixing problems on
          building mouseconfig from non root account and for use
          $RPM_OPT_FLAGS in all places during compile,
        - added -q %setup parameter,
        - mouseconfig is now recompiled against slang 1.2.x,
        - changed Buildroot to /tmp/%%{name}-%%{version}-root,
        - added using %%{name} and %%{version} in Source,
        - added %lang macros for
          /usr/share/locale/*/LC_MESSAGES/mouseconfig.mo files,
        - added %attr and %defattr macros in %files (allow build package
          from non-root account).

        * newt.spec:
        - added -q %setup parameter,
        - changed Buildroot to /tmp/%%{name}-%%{version}-root,
        - added using %%{name} and %%{version} in Source,
        - added static subpackage,
        - recompiled against slang 1.2.x
        - added striping shared libraries,
        - added %attr and %defattr macros in %files (allow build package
          from non-root account).

        * apache.spec:
        - added patch to defeat header dos attack (Konrad Stepień
          <konrad w interdata.com.pl>).

        * fnlib.spec:
        - added -q %setup parameter,
        - changed Buildroot to /tmp/%%{name}-%%{version}-root,
        - added using %%{version} macro in Source,
        - added static subpackage
        - removed Packager field,
        - removed README from main package and doc/index.html and HACKING
          from devel,
        - changeded dependences to "Requires: %%{name} = %%{version}" in
          devel subpackage.
        - added full %attr description in %files,
        - added striping shared libraries.

        * freeciv.spec:
        - updated to 1.7.1.

        * apache.spec: - removed /home/httpd/icons/README
        - added devel subpackage,
        - added pl translation (Wojtek Ślusarczyk <wojtek w shadow.eu.org>),
        - removed Serial: filed,
        - removed Packager: field (this must be placed in private
          ~/.rpmrc),
        - simplification in %files and %install,
        - /home/httpd/html/manual is now marked as %doc,
        - added /etc/rc.d/rc*.d/* symlinks as a %config(missingok),
        - changed permidssion on logrotate config file to 600,
        - changed permidssion on /var/log/httpd to 700,
        - added %ghost /var/log/httpd/*
        - added striping modules.

        * rpm.spec:
        - added missing /usr/lib/{rpmrc,rpmpopt}.

        * gnome-utils.spec:
        - added -q %setup parameter,
        - added pl translation (Wojtek Slusarczyk <wojtek w shadow.eu.org>),
        - changed Buildroot to /tmp/%%{name}-%%{version}-root,
        - added using %%{name} and %%{version} in Source,
        - added full %attr description in %files,
        - added %lang macros for
          /usr/share/locale/*/LC_MESSAGES/gnome-utils.mo files.

 -- Krótkie podsumowanie --------------------

W RPMS na cenzorze był aalib-progs zlinkowany z libslang.so.0 i
libslang.so.1. Jeżeli kotś to zainstalował to niech jeszcze raz to wykona.

Dzisiaj Koncika speca nie bęzie ale jutro będzie bardzo dugi :)

W tej chwili w repozytorium mam 71 spece.

Zrobiłem dzisiaj spore przetasowanie między test i RPMS gdzie trafiły
pakiety chyba już poprawnie działające.