Pliki konfiguracyjne Apacha - tłumaczenie.

Dawid Kuroczko dark w memax.krakow.pl
Sob, 5 Wrz 1998, 00:12:28 CEST

Cześć!

   Chciałbym poinformować Szanowne Grono, że zająłem się tłumaczeniem
plików konfiguracyjnych Apacha (httpd.conf itd...).  Staram się zrobić
jak najwierniejszy przekład komentarzy w tych plikach, ale w niektórych
miejscach dodam informacje (zakomentowane) które mogłyby być przydatne
dla polskich użytkowników (np. AddType "text/html; charset=ISO-8859-2" html).

Pierwsze pytanie - po co: ponieważ dla osób, które dopiero zaczynają
poznawać Linuxa powinno to ułatwić poprawianie tych plików.  Oczywiście
nie wszystkim i nie mogę poprzeć tego jakimikolwiek przykładami. ;)

Drugie pytanie - jak to sobie wyobrażam.  Oryginalne pliki konfiguracyjne
mogłyby być ustawione domyślnie zaś wersje polskie z dokumentacją
(/usr/doc).  Albo vice versa. :)  Oraz trzecia możliwość (o ile jest
do zrealizowania) - jeden z powyższych wariantów w zależności od
preferencji językowych administratora (z rpmrc). :)

Oraz ostatnia sprawa - tłumaczę pliki konfiguracyjne wzięte prosto
z dystrybucji Apacha.  Dzięki temu będzie można za pomocą tych
samych patchy wprowadzać zmiany konfiguracyjne do wersji oryginalnej
i polskiej podczas budowania pakietu.  Oczywiście będzie to wymagało
zmian w patchu - albo "ręcznie", albo za pomocą parametrów diff(1)a
(usunąć teksty komentarzy; w standardowej konfiguracji ZTCP nie
powtarzają się nazwy dyrektyw (ATSD w tych plikach ciągle pisze
directive i directive - jest jakieś lepsze tłumaczenie?) więc nie
powinno być problemów).

Jeśli pomysł się Wam podoba, mogę (na listę, na FTP bądź do osoby,
która opeikuje się Apachem) wysłać to co przetłumaczę, celem
sprawdzenia, wytknięcia błędów i innej krytyki.

A potem mógłbym zająć się np. /etc/lynx.conf :)))

   Pozdrawiam,
       Dawid Kuroczko
--
    | *Dawid Kuroczko* `--.-----------------=[Atlantis]=-=' _Kraków_ |