Re: Poważna sprawa! - lokalizacja binarek w devel

Nie, 6 Wrz 1998, 13:44:18 CEST

On Sun, 6 Sep 1998, Wojciech Slusarczyk wrote:

> Hej!
>
>     Sprawa wygląda tak na razie w develu są dwa "komplety" podstawowych
> binarek sieciowych:
> Z Kerberosa :telnet(d), rsh(d), rlogin, ftp(d), rcp
> Z ipv6 : telnet(d), ftp(d), tftp(d), finger(d), inetd, tcpd
> Z ipv4: talk(d) - a wlasciwie to ytalk z talkiem linkowanym do ytalk+
> ntalkd
> Usługi: sendmail -hula tylko gdy w kernelu jest support dla ipv6, apache
> - tylko gdy w kernelu jest support dla ipv6, squid - po ip4, whois
> -tylko gdy w kernelu jest support dla ipv6, ping i traceroute -
> [...]

Jeszcze raz się spytam .. tak żeby się upewnić.
Czy telnet(d), rsh(d), rlogin, ftp(d), rcp od kerb5 mogą obsługiwać
normalne połączenia przychodzące i czy klienci mąg łaczyć się z
klasycznumi serwerami ? Jeżli tak to binarki kerberosa powinny przysłaniać
ni skerberyzowane, a w specu powinny się pojawić wpisy typu "Obsoletes:
telnet ..." żeby usuwać automatycznie klasyczne pakiety.

Co do sendmaila i wogóle ipv6 to tak mi się nasuwa, że tutaj powinniśmy
zastosować chyba taką samą taktyk jak planowana z kerberosem, qmaile czy
innymi rzeczqami czyli że pakiety (od kernela do aplikacji) dobrze żeby
uzyskały rewizje *ipv6. W samym instalatorze mozna by wtedy wybrać czy
chce się miec ipv6 co by powodowało instalację innego zestawu pakietów
lub wejście do katalogu z pakietami z ipv6 i wykonanie "rpm -U --fresh *".
Zapewne mało kto na początku będzie chciał mieć ipv6 więc dawanie go na
twardo chyba nie będzie dobrym pomysłem (???).