Re: Poważna sprawa! - lokalizacja binarek w devel

Nie, 6 Wrz 1998, 14:18:35 CEST

On Sun, 6 Sep 1998, Wojciech Slusarczyk wrote:

> Tak tzn. jeżeli sobie na cenzorze zainstalowałbyć binarki kerberosa i nie
> skonfigurował królestwa tobędą puszczać zwykłych userów (radzą sobie z
> shadowami) przyczym połączenia np. telnet nie będą
> kodowane ani rozumie się autoryzowane... ale np. ftpd z kerberosa nie
> "wyswietla" *.messages * welcome.msg a i w dodatku nie honoruje /etc/ftpusers
> /ftpgroup itp jedynie /etc/nologin ;) A taki telnetd
> nie "wyświetla" /etc/issue.net... Wiem można je przerobić..

Czyli trzeba by jednak spróbować z Obsoletes. Druga sprawa to kwestia tych
nieszczęsnych modułow do PAM do kerb5. Czy może ktoś to drążył ?

> Hmm... ale tam też jest ping, traceroute itp... czyli generalnie dwa
> zetstawy binarek?

Jeżeli mielibysmy przyjąć taki model to tak. Decyduj sam. Lepiej się w tym
orientujesz.

> No nie wiem, nie wiem ... jak ludki zobaczą taki frykas ... to będzie
> pierwszy Unix z takim wypasłym supportem (obecnie FreeBSD -inria czy
> jakos tak ma spory support ale nie do takiego stopnia ;)

Ale duża część hostów produkcyjnch w tej chwili będzie chciała mieć tylko
ipv4. Po za tym brak wiekszych ilości routerów wspomagających ipv6 i tak
ogranicza w tej chwili ipv6 do rangi eksperymentów. Cała infrastruktóra
jest mało na to przygotowana. Wiem .. możemy przyczynić się do tego, że
jedna firma z drugą produkująca osprzęt soieciowy zacznie szybciej o tym
myśleś ale ..  no właśnie to ale.

Na pewno część adminów chcąc mieć optymalniej pracujący soft tak czy
inaczej bedzie potrzebować tylko ipv4. W tej sytuacji moiżemy się
zastanowić nad ty tylko co dawać baj def .. ipv4 czy ipv6 i jaka będzie
maska rewizji dodatkowego zbioru pakietów .. *ipv6 czy *ipv4. Może by
jednak krakowskim targiem zrobić tak, żeby domyślnie było ipv6 ale żeby
były jednocześnie dostępne pakiety *ipv4 ?

Wojtek tak jak napisałem. To Twoja działka. Co zrobisz to będzie i ja będę
to popierał.

kloczek
PS. Może ze względu na charakter szerokości zmian jaki planujemy nazwać
dystrybucję devel Harakiri 8) przynajmniej do czasu oficjalnej emisji .. a
potem może to się .. przedłuży ;)