Sendmail-8.9.1+ipv6 -> specjalista poszukiwany !

Marcin Bohosiewicz marcus w venus.wis.pk.edu.pl
Sob, 12 Wrz 1998, 09:02:31 CEST

On Fri, 11 Sep 1998, Wojciech Slusarczyk wrote:

> Zdaje sie ze tak, no ale moze jakis "hacker" sprobowalby przetestowac magellana
> na udarnosc sendmailowa... bedziemy wtedy pewni ?

Poczytalem sobie o tym patchu na www.sendmail.org i widze, ze to jest patch
chyba nie na samego sendmaila, a na ostatnio wykryty blad w wielu MUA
polegajacy na bufferoverflow w obsludze MIME, umozliwiajacy zdefiniowanie w
sendmailu maksymalnej dlugosci naglowka MIME. Dzieki temu zaden hacker nie
moze przyslac uzytkownikowi przesylki, ktora np. skasuje mu zawartosc konta.
Dla root'a jest o tyle wazne, ze jak poczty nie czyta z root'a (a nie
powinien!) to raczej nie powinien obawiac sie ze ktos mu cos w systemie
namiesza.

M.

PS. Czy jest juz 8.9.1a w wersji dla RH5.1 lub PLD-stable - moge toto
przekomilowac, ale nie wiem czy ktos juz tego nie zrobil...

--
-| == Marcin Bohosiewicz            marcus w venus.wis.pk.edu.pl == |-
-| == tel. +48 (0-601) 48-50-97     marcus w krakow.linux.org.pl == |-