proftpd

Sob, 12 Wrz 1998, 14:17:50 CEST

On Fri, 11 Sep 1998, Konrad Stepien wrote:
[..]
> %description -l pl
> ProFTPD jest wysoce konfigurowalnym demonem ftp dla U*nixów.
>
> ProFTPD jest robiony jako bezpośredni zamiennik wu-ftpd.
> ProFTPD is designed to be somewhat of a "drop-in" replacement for wu-ftpd.
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> Pełna dokunentacja jest dostępna on-line pod http://www.proftpd.org
> włącznie
> z pełną dokumentacją dotyczącą konfigurowania.

Jak najbardziej jako główny ale do tego żeby był pełnym drop-in
replacement to w orginale jeszcze trochę mu brakuje. Chodzi o to, że
wu-ftp prawie zawsze z inetd woła się z "-l -a". Dodałem mu takiego
drobnego patch, który powoduje, że rozumie on te dwie opcje i je ignoruje.
Dzięki temu nie trzeba dodatkowo modyfikować inetd.conf po zainstalowaniu
samego proftpd. Samą binarkę w pakiecie wrzucam pod taką samą nazwą jak
wu-ftpd. Czyli w opisie pakietu aż takiego dużego błędu nie ma :)
Samo zainstalowanie proftpd w obecnej postaci automatycznie wyinstalowuje
inne ftpd i pakiet anon-ftp.

Podsumowując. Do PLD wskakuje na pewno nie wu-ftpd i co najwyżej można się
zastanawiać czy proftpd czy beroftpd. Jak na razie bardzo ładnie sprawdza
mi się pro i jak najbardziej jestem za nim ale sma ostateczna decyzja nie
jest jeszcze podjęta (nie ma potrzeby się śpieszyć z decyzją).
Za pro czy bero przemawia napewno to że są one GPL. Jest jeszcze jeden
kandydat o nazwie ncftpd i ale on z całej tej palety jest najmniej
otwarty i chyba dostarczany w binarkach.