RPM: %files -f

Sob, 12 Wrz 1998, 15:19:31 CEST

On Sat, 12 Sep 1998, Ziemek Borowski wrote:

> W większości emacsowych (i XEmacsowych) speców Packgerzy stosują
> zagrywkę typu
> %files -f nazwa_pliku_z_rzeczami_do_wsadzenia_do_paczki_binarnej_...
> Czy jest to z naszego punktu widzenia (definiujemy wszelkie informacjie
> o plikach w SPECu) dopuszczalne czy nie...

Owszem można tak robić ale zazwyczaj powoduje to tyle, że w pakiet wpada
kupa śmiecia. Ja jak widzę takie rzeczy to je poprostu wywalam. Efekt ?
Pakiety np. tcl/tk/expect są od 40 do 60 % mniejsze.
Szczególnie przy duzych pakietach powinno się unikać %files -f gdyż
pakiety te są z regóły bardzo "nierególarne" w swojej zawartości i
zrobienie jakiegoś filtra (poprawnego) do listy plików będzie
kosztowniejsze niż bezpośrednie umieszczenie wszystkiego co trzeba w
%files w sposób jawny.
Jeżeli pakiet z jawnym %files będzie leprzy niż z %files -f to oczywiście
listę w pliku trzeba wywalić.

kloczek
PS. Przy okazji przed chwilą zauważyłem, że expect leżący w test jest
jeszcze walnity więc raczej nie polecałbym używać tego egzemplaża.