smail

Czw, 17 Wrz 1998, 16:27:02 CEST

On Tue, 15 Sep 1998, Marcin Korzonek wrote:

> Hej,
> A nie lepiej użyć qmaila? Jeszcze bezpieczniejszy ($1000 nagrody za
> znalezienie dziury) i znacznie szybszy. Może o mniejszych możliwościach
> niż sendmail, ale czy spokojny sen admina nie jest tego wart? Była już
> na liście dyskusja o programach pocztowych. IMHO różnorodność jest fajną
> rzeczą, ale proponuję skupienie uwagi na qmailu. Zwłaszcza, że ma i
> patche antyspamowe i UUCP i łatwość w pozbawianiu MUA sgid-ów
> (przechowywanie poczty w ~/Mailbox <<lub Maildir>>).

Marcin nie czekaj na zgodę tylko zrób to co możesz. Tak czy inaczej o ile
będzie to w jakiejśc używalnej formie to już to nie zginie. Osobiście też
byłbym za qmailem (mam już dośc prób wchodzenia przez stare dziury na
hostach jakimi zarządzam), a ilość nowych dziur przy każdej wersji
sendmaila jest juz powoli nie do zniesienia.

Zdaje się, że jedynym ograniczeniem qmaila jes niemozliwośc redystrybucji
z poprzwkami (dokładnie się nie orientuję). Andrzej Brand obiecał, że
spróbuje ponegocjować z Berstainem w sprawie qmaila (i przy okazji zapewne
też tcpservera też by się przydało).