Wspólne pakiety dla devel i stable -- jak?

Marcin Korzonek mkorz w lo13.univ.szczecin.pl
Pią, 18 Wrz 1998, 23:13:20 CEST

Hej,
Potrzebuję na maszynce chodzącej pod PLD-devel ftpd, a ponieważ ten z
IPv6 działa kulawo z PAM-em (nie autoryzuje), a nie mam Kerberosa,
więc ściągnąłem z PLD-stable proftpd i po drobnej poprawce zbudowałem
pakiet. I tu nasuwa mi się drobna uwaga: czy nie można by dla niektórych
pakietów stworzyć jednego SRPM-a dla devel i stable? Powinno to trochę
usprawnić pracę, a w przyszłości ułatwić wypuszczanie kolejnych wersji
stable. W większości wypadków skompilowanie pakietu z stable na devel
wymaga dołożenie jednego patcha, tak więc w specu wyglądałoby to tak:

%prep
%setup -q
%patch0 -p1
%patch1 -p1 -b .compat_wu-ftpd
[if devel]
	%patch2 -p1
[endif]

Niestety konstrukcje warunkowe możliwe do stosowania w specu są mi
bliżej nieznane, więc nie wiem, czy powyższe ma sens. Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam
--
   Marcin Korzonek
   mkorz w shadow.eu.org