ncurses w pythonie...

Sob, 19 Wrz 1998, 19:52:55 CEST

On Sat, 19 Sep 1998, Grzegorz Stanislawski wrote:

> Witam
>  O ile pamietam w PLD ma nie byc ncursow. W zwiazku z tym mozna
> chyba wywalic z pythona modul interfejsu do tej biblioteki?
> Interface do slang'a znajduje sie w newt-*.rpm.

Jeżeli uda Ci się to tak wykombinować żeby ncurses nie używać to
oczywiście tak. na razie nie wszędzie daje się bez dłuższego posiedzenia
wygryźć ncurses na rzecz slang. Przydałoby się żeby ncurses było używane w
jak najmniejszej ilości miejsc gdyż jest bardziej pamięciożerne od slang.

> Kolejne pytanie: czy wstawic tego newt do python.src.rpm czy lepiej zeby
> zostal osobno.

newt jest w osobnym pakiecie i chyba tak musi raczej być.

> A moze spatchowac cursesmodule tak zzeby korzystalo ze slanga?

Tu mogę wręcz podać gotowy przepis. Nie wiem czy jest w pytonie autoconf
ale jeżeli jest to trzebaby dotobić wykrywanie i wymuszanie użycia slang,
a w samych plikach gdzie jest dołączane curses.h trzeba powstawiać
konstrukcje:

#ifdef HAVE_SLANG
# include <slang/slcurses.h>
#else
# include <curses.h>
#endif

i przekaza do Makefile zeby to było linkowane z libslang zamiasr z
lib[n]curses.

Generalnie jeśli chodzi o zasadność niektórych modyfikacji to ciężko mi
podpowiadać gdyż nie znam się na pythonie i tu musisz kierować się bąć
włąsnym wyczuciem bąć podpierać się wiedzą ludzi lepiej zorientowanych w
temacie.