info: ipchains.spec

hector@kki.net.pl hector w kki.net.pl
Pon, 21 Wrz 1998, 14:03:44 CEST

On Sun, 09/20/98, mkorz w jaguar.domek.pl wrote:
> Hej,
> Podsyłam spec-a dla ipchains. Chętnie przyjmę lepsze tłumaczenie
> terminu: ,,IP Firewall''.

spotkałem się z terminem ,,ściana ogniowa''
Jest on o tyle dobry że dosłowny, dzięki czemu nawet ktoś z niewielką
znajomością języka obcego może sobie przetłumaczyć i wyjdzie mu firewall.

> %description
> This is the Linux IP Firewalling Chains accounting and administration tool.
> Linux IP Firewalling Chains is an update to (and hopefully an improvement
> upon) the normal Linux Firewalling code, for 2.0 and 2.1 kernels.
>
> %description -l pl
> W jądrach 2.1.xxx zapora IP została znacznie zmodyfikowana (i, miejmy
> nadzieję, ulepszona). ipchains (zastępując dawny ipfwadm) służy
> do konfigurowania zapory oraz mechanizmów logowania przychodzących
> pakietów.

IPchains jest narzędziem administracyjnym do zarządzania ścianą ogniową i
rozliczania przepływu pakietów przeznaczonym dla systemów pracujących z
nowszymi wersjami jądra Linuxa.  Wykorzystuje mechanizm IP Firewalling
Chains wprowadzony w jądrach serii 2.1.

> %description scripts
> These are scripts providing a simpler interface to the functionality of the
> ipchains accounting and administration tool.
>
> %description -l pl scripts
> Skrypty, wchodzące w skład tego pakietu, upraszczają konfigurowanie
> ipchains.

Skrypty upraszające konfigurację ipchains.

Piotr 'pepe' Dembiński
--
Ludzie byli sobie kiedyś bliżsi. Broń nie niosła tak daleko. [S.J.Lec]