info: console-tools

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Pon, 21 Wrz 1998, 19:00:41 CEST

On Sun, 20 Sep 1998, Tomasz Kłoczko wrote:

> A nie lepiej by było od razy wstawić Obsoletes ?

Pewnie tak; nie wiem dokładnie, co Obsoletes znaczy (tzn. angielskie słowo
znam, ale nie wiem, jak to się zachowuje w RPMie).

> Tu chyba jest za dużo. Czy coś tam musi się jeszcze odpalać per
> użytkownik ?

To jest tylko echo -ne '\33(K', które normalnie jest anulowane przy
wylogowywaniu (i przez komendę reset), więc musi być wykonywane przy
każdym logowaniu, o ile mamy włączony jakieś mapowanie nie-ISO-8859-1
(co jest sprawdzane i w dziewiczej konfiguracji, bez żadnego fontu, nic
się nie dzieje).

To nie jest potrzebne przy foncie Adama Tlałki, bo on ma fałszywe
mapowanie udające ISO-8859-1.

> Jeżeli ktoś się loguje zdalnie to nie powinno to modyfikować tym
> bardziej stanu konsoli przy której siedzi osoba o innych upodobaniach.

Faktycznie, zdalnie tego być nie powinno (chociaż nie zaszkodzi, o ile
terminal po drugiej stronie albo nie interpretuje tej sekwencji, albo
również jest to terminal Linuxa z fontem nie-ISO-8859-1)... Ale jak to
sprawdzić?

Może tak:

case $(tty) in
(/dev/tty[0-9]*) echo -ne '\33(K';;
esac

Poprawiasz takie rzeczy czy ja mam poprawić?

--
 __("<   Marcin Kowalczyk * qrczak w knm.org.pl http://qrczak.home.ml.org/