info: ipchains.spec

Krzysztof G. Baranowski kgb w manjak.knm.org.pl
Śro, 23 Wrz 1998, 20:26:53 CEST

On Tue, 22 Sep 1998, PaGer wrote:
> Ale w sumie jak powiesz komuś 'filtr pakietów' to nie sądzę, żeby w
> pierwszej chwili się zorientował, że mowa o firewallu. O ścianach
> ogniowych pisze się najczęściej w polskich gazetkach, więc ja bym
> proponował albo zostawic firewall albo ściana ogniowa.
Well, z drugiej strony okreslenie typu 'firewall' jest IMO nic nie
mowiacym gadzetem reklamowym. Bo tak naprawde, to 'firewallami'
nazywa sie filtry pakietow albo proxy itd. Prawda jest taka, ze
fachowiec od razu bedzie wiedzial z czym to sie je, bo wie co to
ten 'filtr pakietow', a laikowi i tak to nie sprawi roznicy.
No i 'filtr pakietow' ladniej brzmi po polsku, a 'sciana ogniowa'
to takie troche niefortunne tlumaczenie. [1]

Kris
[1] Ze nie wspomne o okresleniu 'dławik'  w "Bezpieczenstwie
    w Unixie i Internecie" (w polskim tlumaczeniu znaczy sie)
--
Ojciec Hihotnik Trzeci, Szesciotysiecznik, HMS, Jego Wysokość
Prezes Klubu Nieszkodliwych Manjaków, Krzysztof G. Baranowski