Uwagi i takie inne

Czw, 24 Wrz 1998, 20:39:38 CEST

On Wed, 23 Sep 1998, Jacek Konieczny wrote:

> Myśle że /var/spool powinno być własnością senmaila, i zmailera, gdyż
> qmail umieszcza pocztę w katalogach użytkowników - co niektórzy
> administratorzy mogą woleć.

Przed chwila to poprzwiłem wg powyższego. Tzn. filesystem nie zawiera już
/var/spool/mail. W pakiecie tym był jeszcze jeden błąd .. /var/log należał
do grupy mail (moja pomyłaka ;).

> A nie dało by się jakoś oznaczy pakietów PLD.
> np.:
>  Release: 5pld

To możan rozwiązać niedco inaczej IMHO. Tzn. nie przez nadawanie rewizzji
z PLD w nazwie a tylko zmienianie samej nazwy pliku. Można to łądnie
zrobić poprzez wpis w .rpmrc .. np.:

rpmfilename:    %{NAME}-%{VERSION}-%{RELEASE}_PLD.%{ARCH}.rpm

lub coś podobnego.

> W ten sposób robiąc rpm -q pakiet wiedziałbym, czy jest to pakiet
> firmowany przez PLD, czy z jakiegoś contriba/innej dystrybucji

To będzie raczej widoczne w polu Distribution.
Nad powyższym mozna się jeszcze zastanowić. Mi osobiście jest obojętne ale
są kwestie związane z rozróżnialnością pakietw PLD od innych i tu jakieś
rozwiązania trzeba niewątpliwie przyjąć.

[..]

> Też jestem za. I żeby instalator się grzecznie pytał co użytkownik
> wybiera, z wyjaśnieniem najważniejszych za i przeciw.

Ja mam pytanie w takim razie czy już ktoś opracował pakie z qmailem, króry
wymuszałby insyalacje innych wersji MUA dla qmaila ? Jak wygląda sprawa z
zmailerem (to do Ziemka) ? Czy jego zainstalowanie wg obecnego speca
wyinstalowuje sendmaila i wykonuje wszystkie inne operacje, które
momentalnie czynią system gotowym do normalnej pracy ?

> Mnie by to pasowało, bo i tak używam e2compress, szczególnie dla
> dokumentacji i manów.

Acha .. i widzisz :) taka decyzja on install time czy kompresować czy nie
może być przydatna lub wręcz potrzebne :)