Uwagi i takie inne

Marcin Korzonek mkorz w shadow.eu.org
Sob, 26 Wrz 1998, 21:20:28 CEST

[sobota, 26 wrzesień 1998], Andrzej Nakonieczny napisał:

> OK, tylko małe pytanko - jak Qmail radzi sobie z UUCP albo z filtrowaniem spamu
> ? Co do drugiego to pewnie znalazłoby się coś ale UUCP ... ja przynajmniej nie
> widziałem jeszcze skonfigurowanego tego pod Qmail'em .

A ile qmail-ów widziałeś (odlicz te skonfigurowane przeze mnie ;))?

Wszystko jest dokładnie opisane na www.qmail.org
W skrócie to co pamiętam (jestem teraz offline, jutro może wpadnę do
Wojtka na Pułaskiego, jak  też zajrzysz to możemy sprawdzić dokładnie):
Jest kilka możliwości walki ze spamem. Wszystkie są opcjonalne, tzn. nie
są instalowane standardowo w samym pakiecie qmail, tylko są wynikiem
poprawek użytkowników.
Najprostsza to rblsmtpd, czyli modyfikacja programu odbierającego poczte,
tak, aby sprawdzał host'a wysyłającego pocztę w ogólnoświatowej
bazie spammerów (zajrzyj na: http://maps.vix.com/rbl/ aby dowiedzieć
się więcej o RBL).
Kolejna modyfikacja, to sprawdzanie komputera nadawcy skryptem procmailowym
PRZED rozpoczęciem przyjmowania poczty (czyli przed wydaniem przez niego
komendy ,,data''). Dzięki temu oszczędzamy ruch w sieci i łobuzów wycinamy
od razu.
O takich drobiazgach jak filtrowanie przy pomocy wrapperów (tcpd albo
tcpserver) to nawet nie wspominam. Inne metody walki ze spamem możesz
znaleźć na www.qmail.org.
Co do uucp -- to jak qmail sobie radzi nie wiem, ale wydaje mi się, że
jest możliwość uruchomienia. I znowu niestety odeślę do www.qmail.org
albo do przyszłego tygodnia (to był przykład na czasoprzestrzeń ;) kiedy
będę mógł dokładniej sprawdzić.

Pozdrawiam

--
   Marcin Korzonek