X11, windowmanagery i KDE

Marek Obuchowicz elephant w shadow.eu.org
Wto, 29 Wrz 1998, 21:48:21 CEST

> Bardzo fajnie. To rozwiązanie nawet podoba mi się znacznie bardziej niż
> to w RH.
> Tylko że to nie rozwiązuje mojego problemu z KDE. KDE to nie tylko WM.
> Tak go zapakowałem, że jak ktoś chce może zainstalować wszystko poza
> windowmanagerem.
>
> Mój skrypt startkde uruchamia tylko zainstalowane składniki. Więc dla kogoś
> kto nie ma zainstalowanego KWM odpali się KFM (filemanager),
> KBGWM (wyświetla "tapety"), zainicjalizują moduły kcontorl (mogą one
> kontrolować wszystko od mapy klawiatury po kolorki prawie wszystkich
> [...]
Na razie zrobiłem mniej więcej coś takiego:

.bashrc:
# WMEXEC=/usr/X11R6/bin/startkde                        # KDE
[...]
# Proszę odhashować aby używać dodatkowych narzędzi z KDE
# (przezaczone są dla wszystkich window managerów!)
# KDENVIRNOMENT=yes

.{xinitrc,Xclients}:
#!/bin/bash
if [ ! -x $WMEXEC ]; then
  echo "Nie wybrałeś lub wybrałeś błędnego Window Managera"
  echo "Popraw swój wybór w ~/.bashrc!"
  exit 0
fi
if [ ! "$KDENVIRONMENT" = "" ]; then
  if [ -f /usr/X11R6/bin/kdeenv ]; then
    . /usr/X11R6/bin/kdeenv
  fi
fi
. $WMEXEC

 - startkde będzie zawierał TYLKO kwm a kdeenv kfm, kgbwm itp.

--
  Marek Obuchowicz, Member of the GNU generation