Man - nieudokumentowane i domena PLD

Arkadiusz Miśkiewicz misiek w zsz2.starachowice.pl
Śro, 30 Wrz 1998, 11:03:54 CEST

	Ponownie wracam do pomysłu z strony manuala typu "nieudokumentowane".

Zrobiłem odpowiedniego manuala ale:

1) przydał by się Bug Tracking System np taki jak ma Debian
 -> http://www.debian.org/Bugs. Można by od Nich zapożyczyć ;)
Dżemik jako, że webmasterujesz na szczecińskich serwerach (shadowem też się
zajmujesz ?) może byś skrobnął maila do Debianowców żeby użyczyli swojego
"Bug Tracking Systemu" (może się zgodzą). No chyba, że RedHat ma lepszy system
(nie widziałem, więc nie wiem - może wogóle nie mają ;-)). BTS Debiana jest
www'owo-mailowy czyli można wysłać zgłoszenie o bugu zarówno mailem jak i
poprzez WWW.
	Aktualnie taki system nie jest _bardzo_ konieczny ale napewno się
przyda.

2) wszyscy spece od speców powinni teraz dodawać w pakietach zawierających
programy, a nie zawierające odpowiedniej strony manuala ".so" do
nieudokumentowane.7 czyli np.:
pakiet bind-utils-8.1.2-3.i386.rpm zawiera program "addr", do którego nie ma
strony manuala. Robimy więc w specu:
echo ".so ../man7/undocumented.7" > $RPM_BUILD_ROOT/man
/man1/addr.1 (czy .8)
i po sprawie. To samo _wszystkich_ innych "binarek" w rpmie (w bind-utils
brakuje jeszcze mana do nsupdate).
IMHO powinien to być ".so" względem "." czyli ../man7/undocumented.7
a to dlatego, że undocumented.7 będzie w jednym tylko pakiecie (np.
manpages-pl) no i przedewszystkim Polak dostanie mana po polsku a reszta po
angielsku (zaleznie od LANG)
Taka jest moja koncepcja.

3) sprawa nie związana z manualem. Chodzi o domenę dla PLD. Można by "zakupic"
pld.org.pl ale nie wiem kto będzie za to płacił. Już lepiej było by
nakłonić PLUG by za free dał poddomenę pld.linux.org.pl. Można by także
zarejstrować za free pld.eu.org (hmm no niekoniecznie; o ile pamiętam wymagali
minimum 4 literową domenę). Ja byłbym za pld.org.pl jeśli z nieba spadnie kasa
;) - czyli znajdzie sie sponsor (PKFL?) lub pld.linux.org.pl - jeśli PLUG się
zgodzi (pld.art.pl nie wchodzi w grę ;).

BTW: ile kosztuje rocznie utrzymanie domeny 3 rzędu (coś.org.pl, coś.net.pl,
coś.com.pl, coś.nom.pl) ?

--
 -< Arkadiusz Miśkiewicz >------------------------< Cron on IRC >-
  http://www.misiek.eu.org     mailto:misiek w zsz2.starachowice.pl